נעלין (קרית ספר), קלנדיה, יום ד' 12.5.10, אחה"צ

Share:
Facebook Twitter Whatsapp Email
Observers: 
אורית י. רות א. (מדווחת)
May-12-2010
|
Afternoon

 קלנדיה, מעבר עופר, כביש 443, מחסום נעלין
14.30 - 18.00
 
בעקבות פסיקת בג"צ בדבר פתיחת הכביש לתנועה של פלשתינים והכתבות בעיתונות שצה"ל קבע הגבלות לתנועה זו, יצאנו לראות.
התחלנו במעבר עופר, שלפי העיתון יוקם שם מחסום חדש שימנע נסיעה לירושלים ולרמאללה. בדיוק עם בואנו עברה, מכיוון הגדה לישראל, שיירה של שר החוץ הספרדי. כמה משאיות ישראליות עמדו בשורה לפני מחסום מעבר הסחורות ונהגיהן ניגשו אחד, אחד עם ניירותיהם לחיילת ואחרי דקות ספורות עברו לאזור ההעמסה "גב אל גבinfo-icon". שאלנו מאבטח אדיב על המחסום החדש אך הוא ענה בכנות שאין לו שום מושג על כך.
אך יצאנו לכביש ראינו בדיוק ממול את עבודות החפירה האימתניות המוכרות לנו מהקמת חומות ומחסומים חדשים. לפחות עשרה כלים כבדים, חפירות והזזה של ערמות עפר בקצב מסחרר. לאורך הכביש, משני צדדיו, גדרות תיל רב שכבתיים, אף אחד לא יוכל לעלות על כביש 443, אלא באותם הקטעים המורשים.
המשכנו לאורך הכביש. מול מחסום מכבים, הוסרו ה"בולדרים" שסגרו את מעבר המכוניות מהגדה. גם כאן מתבצעת עבודה שטיבה עדיין לא ברור. בצומת שילת פנינו ימינה, עברנו על פני מודיעין עלית הצומחת לכל הכיוונים, במידה רבה גם לגובה, והמשכנו עד ל'נעלה'. הישוב פורח, נופים מופלאים נגלים ממנו. הוא נמצא בדיוק במחצית הדרך בין ירושלים לתל-אביב, מקום מגורים מושלם - אלו רק לא נבנה בחטא!
בדרכנו חזרה עצרנו ליד המחסום החדש הנושא את השם "מיסוד מעבר קריית ספר". שטח ענקי שמזכיר שדה תעופה, יושר סביבו, לא ברור למה הוא מיועד. פועלים רבים הגיעו ומיהרו אל המעבר המגודר המיועד ליציאתם לשטחי הרשות. נוצר שם תור ארוך למדי ורצינו לגשת אליו. חייל ניגש למכוניתנו והודיע לנו שאסורה החניה לצד המחסום המוגדר כשטח צבאי סגור. החייל לא הזדהה בשמו אך בשייכותו הצבאית, מסתבר שזו יחידת שריון המוצבת במקום. אכן תפקיד ראוי.....