בית לחם, מת"ק עציון, יום ג' 11.5.10, אחה"צ

Share:
Facebook Twitter Whatsapp Email
Observers: 
חנה צ., יעל ל. ג' (מדווחת) , נהג: אביטל פ.
May-11-2010
|
Afternoon

 14:00-18:20

מת"קinfo-icon עציון 15:10

במגרש החנייה 7 מכוניות עם לוחיות זיהוי פלסטיניות. באולם ההמתנה כעשרה איש מחכים. במהלך חצי השעה הראשונה אף חייל לא נראה באשנב.  אנחנו מכירות כבר אישה מוסלמית אחת מבית לחם ובעלה מישראל, עוד משנה שעברה. היא חולת סרטן ומקבלת טיפולים ב"אוגוסטה ויקטוריה" על הר הזיתים. כדי להגיע לשם היא זקוקה לאישור. כדי לקבל את האישור היא זקוקה למרשם רפואי מהרופא המטפל. יש לה את כל האישורים הדרושים אבל זה לקח זמן רב עד שהיא קיבלה אישור לשבועיים של ביקורים בבית החולים "אוגוסטה ויקטוריה".
 
 יש גבר צעיר שמבקש אישור כדי לבקר במרפאת עיניים בירושלים. הוא אמר לנו בעברית שיש לו מעט ניסיון בבתי כלא ישראליים, ושהשב"כ ביקש ממנו מספר פעמים "לעשות להם טובה קטנה". לו הסכים היה מקבל את האישור, ואם לא – לא היה מקבל אותו. זאת הייתה ההחלטה במת"ק גם.

 הייתה אישה צעירה בכיסא גלגלים. בתאונת דרכים היא איבדה את שתי רגליה. אישה ראויה להערצה: מקסימה, עם חוש הומור, חכמה. היא לומדת באוניברסיטת בית לחם. לאחר שתסיים שם תקבל מלגת לימודים בלונדון. היא אמרה לנו: אבו-מאזן משלם הכול. היא קיבלה אישור לבקר ב"הדסה עין-כרם", שם נותחה, ושם גם מקבלת טיפולים היום. גבר צעיר שרצה לקבל טיפול במרפאת עיניים בירושלים שכח את המרשם הרפואי שלו והיה עליו לחזור שוב. 

מחסום בית לחם 17:10 

בגלל שחיכינו זמן רב במת"ק עציון לאישורים של החולים איחרנו להגיע לבית לחם.שעת העומס חלפה. רק שלושה אשנבי בידוק היו פתוחים, התורים לבית לחם היו קצרים. תיירים באים מבית לחם, ביניהם הייתה ידידה של חנה, שאמרה לנו שהיה עליהם לעזוב את האוטובוס שלהם (בד"כ אוטובוסים של תיירים רק עוברים במחסום) ולעבור דרך כל תחנות המחסום. דרך ידיד למדתי שתיירים כבר לא יכולים לעבור את מחסום המנהרה אלא צריכים לעבור דרך מחסום בית לחם, שם הם צריכים להמתין זמן אינסופי.