אבו דיס, ראס אבו סביטאן (מעבר הזיתים), שיח' סעד, יום א' 6.6.10, בוקר

Share:
Facebook Twitter Whatsapp Email

 6:45 שיח' סעד

המחסום ריק כמדי יום ראשון כבר תקופה ארוכה.זמן סביר לבדיקת מסמכים. ( 3 דק' בממוצע ).נאמר לנו שמי שנרשם במת"ק יכול לעבור במחסום סוואחרה עם רכבו אפילו שהוא משייח סעד. החלטנו לבדוק את העניין מקרוב.

  7:15 סוואחרה

גם שם, מחסום שומם וחיילים משועממים. הם לא מכירים את הסידור הזה של תושבי שיח' סעד ולא נתקלו כנראה בבקשות מסוג זה. בירור מקיף עם המת"ק ועם מפקד מת"קinfo-icon העוטף העלה שיש דיונים בנושא. צה"ל עומד לסלול כביש משיח' סעד לסוואחרה, ועוד לא ברור מי יורשה לעבור ואיפה. ברור שזה ייקח הרבה זמן. ומה בינתיים? הבטיחו שבשבוע הבא, בתום דיונים של שבועיים בנושא יודיעו לנו. איזה סיבוך לתושבים, שיכולים פשוט לצאת עם רכבם משיח' סעד בדרך סלולה עם רמזור.
 

 8:00סילואן.

בעקבות תלונות חוזרות ונשנות של התושבים התחלנו לבקר באופן קבוע גם בסילואן.
כידוע, הרחוב הראשי ( במקום שנמצא חניון גבעתי והכניסה הראשית לאתר עיר דוד) הפך לחד סטרי, תמרור אין כניסה ניצב מיד אחרי הכניסה לחניון. הסיבה היא עבודות תשתיות שמצריכות חפירות בכביש וכיסויין. היום בכלל אין פקקים ואין מעצרים פתאומיים של מכוניות והכל נראה רגוע על אף כמות המג"בניקים המוגזמת בהחלט ( יותר מ 10 + שוטר).

תהינו האם עבודות התשתית האלה קשורות לשדרוג התשתיות המיועדות בעיקר למתנחלים (גם בשבוע שעבר וגם היום ראינו את הצוות עובד בכביש מול מבנים ברשות המתנחלים) או שאכן הן מיועדות לכל השכונה. דיברנו עם כמה מהתושבים שגרים בקרבת הכביש וביקשנו מהם לעקוב ולהודיע לנו טלפונית.

משיחות עם אנשים- המצב גרוע: כל יום מתבצעים מעצרים ובדיקות בפתח הרחוב, ובעיקר בלילות. "אפילו בחצות" כך נאמר לנו. 
בעת שהותנו שם ראינו ממרחק חייל מג"ב שמתווכח עם ילד שעמד כנראה ליד בית של מתנחלים.

 8:45 מעבר הזיתים

זו כבר שעה רגועה, אחרי שכל הפועלים עברו. 

המעבר נקי, שקט, אין צעקות מהרמקולים היום. אנחנו מלוות במבטינו קשישה שהולכת בלוויית אישה לעבר המחסום.רק מעבר אחד פתוח, וגם המעבר של המת"ק לא עושה סימני חיים, בו מחכים 15 אנשים בערך בשקט מופתי. תוך כמה דקותמצטבר תור גדול ואנחנו מדברות עם מפקד המחסום שאומר שהייתה תקלה במחשבים והם מסדרים אותה. תוך מספר דקות נפתח השרוול השני והלחץ יורד. היום הקרוסלה אפשרה כניסה של מס אנשים בו זמנית ולא היו ויכוחים והחזרות של אנשים

 9:15 שייח' ג'ראח

הגענו לשעת הקפה השבועית שלנו וישבנו עם נאסר כחצי שעה. שקט היום בשכונה אך הימים סוערים והמתנחלים ממשיכים ומסלימים את ההתנהגות האלימה שלהם . דובר על הקמת אתר אינטרנט הסברתי למאבק, שבשונה מהבלוג והפייסבוק הישראלים יהיה מהצד הפלסטינאי בלבד.

אנחנו נפרדות מנאסר וכמעט נכנסות לאוטו כשאנחנו שומעות קריאות : "גל,גל" שלומי, דמות ידועה מבית המתנחלים צועק לי ש "אנחנו מכירים אותך אל תדאגי, נטפל בך, ונגיע גם לבית שלך, יש לנו תמונה שלך", ודברים בסגנון. מעולם לא דיברתי עם שלומי, והמידע שלו כנראה נאסף עם עוד פרטים על פעילי המאבק והתומכים. מכיוון שכבר היו התנכלויות בבתי פעילי מאבק שיח' ג'ראח, ולפלסטינאים יש קשיים אדירים בתהליך הגשת תלונות במשטרה שבד"כ נגמר במעצר שלהם עצמם, החלטנו להגיש תלונה על איום מצד המתנחלים במשטרת שלם שנמצאת ברח' סלאח א דין. להפתעתנו התהליך עבר באדיבות ונועם ומעט זמן יחסית. צריך עוד לעשות זיהוי תמונות במגרש הרוסים ונראה אם יטפלו בתלונה.