זעתרה (תפוח), חבלה, חווארה, יום א' 30.5.10, בוקר

Share:
Facebook Twitter Whatsapp Email
Observers: 
איילה ה. ודיצה י. (מדווחת)
May-30-2010
|
Morning

06:55 חבלה
לדברי האנשים שליד המחסום, ממש כעת נפתח המחסום (אמור להפתח ב-06:45)
מספר רב של אנשים ממתינים ליציאה מחבלה, לא הצלחנו לאמוד את מספרם.
07:03
קבוצה ראשונה יוצאת מהבידוק.
07:12
גל שני יוצא. לאחר מכן, כשאמדנו את זמן השהות במחסום, הוא היה כ-2 -3 ד'.
פלשתינאי אומר לנו שהחייל היום (הכוונה לקצין) הוא טוב. אמנם הבחנו בכך ששקט במחסום, על אף המסה של הממתינים, ושהקצין פעיל, ניגש פה ושם לאנשים ומדבר אתם. ותופעה שפעם ראשונה נתקלתי בה במחסומים: חיילים שוחחו ארוכות עם פלשתינאים שהמתינו לתורם להכנס לבידוק.
בחור צעיר מסורב לצאת. הוא מדבר עם המפקד, מבקש, מתחנן. הקצין מסביר לו מדוע לא ניתן לו לעבור. בהמשך אנו רואות שהקצין מתקשר טלפונית, כנראה לברר אם בכל זאת אפשר שיעבור, אך נראה שלא אושר לו. הוא חוזר לבחור ומדבר אתו, אך זה לא משתכנע ונשאר במקום. מבקש מאתנו לבוא לעזור לו, אלא שהקצין מונע מאתנו להכנס לתחום של המחסום, אך בא אלינו ומבהיר שאבדה לבחור הת.ז. הבחור מנפנף לעברנו במסמך שנראית בו תמונה ואנו סוברות שזו תעודה חלופית. אנו מתקשרות למת"ק שמודע לסיפור ומיידע אותנו שהמסמך שבידי הבחור הוא אישור על איבוד הת. ז. ולא תעודה חלופית. לדבריהם עליו לגשת לרשות הפלשתינאית ולהוציא ת.ז זמנית.
בהמשך, אנו מקבלות מפלשתינאי אחר את מספר הטל. של הבחור ומשוחחות אתו. הוא טוען שמסמך זה קיבל ברשות. אנו מתקשרות שוב למת"ק, שם מבהירים לנו שהוא לא קיבל במשרדי הרשות את הטופס הנכון. הסברנו לבחור שעליו לבקש ת.ז. זמנית והוא עזב לאחר כשעה של שהייה כאן, בנסיונות כושלים לבטל את רוע הגזירה.
07:15
אוטובוס עם ילדי ביה"ס עובר במחסום ללא בדיקה או עיכובים.במשך שהותנו במקום, חמישה פלשתינאים מבקשים עזרתנו: ארבעה מנועי שב"כ ואחד מנוע משטרהinfo-icon. נעביר את פרטיהם לסילביה פ. וחיה א.
08:05
אנשים בודדים מחכים עדיין במחסום. עזבנו את המקום.
09.00 עיזבת טביב
הזרוע שעל הכביש פתוחה. אין חיילים בסביבה.
כ-10 ק"מ צפונה, על כביש 55, אנו צופות ברכב פלשתינאי שנעצר ע"י רכב צבאי. לא יכולנו לעצור במקום.
09:45 חווארה
חיילי נח"ל שבעמדת הכניסה לשכם מקבלים אותנו בסבר פנים יפות.
הם בודאי משועממים, משום שאין כמעט תנועת רכבים, לא לשכם ולא משכם.
10.30 זעתרה
אין מכוניות במחסום.