ג'וברה (כפריאת), ג'ית, דיר שאראף (חביות), חבלה, מעבר אליהו, מעבר תאנים, עזון, יום ב' 28.6.10, בוקר

Share:
Facebook Twitter Whatsapp Email
Observers: 
נעמי ל. רוני ש. (מדווחת)
Jun-28-2010
|
Morning

6:35 מעבר חקלאי חבלה
החילים כבר פתחו את השער הפונה למשתלות ומחכים להאמר שנסע להביא את המם צדיקית.ההאמר מגיע אומנם לפני 6:45 אך החמישיה הראשונה רק נכנסת לבדיקה ב 6:50 אחרי שהחילים זרזו את המ.צ.יש תור גדול מעבר לגדר בצד של חבלה וכעס על כך שהבדיקה איטית. כל פועל יוצא עם חגורת מכנסיו בידו. יום אחרי יום... החופש הגדול החל ויש נערים היוצאים עם אבותיהם וגם נערים שכנראה מצאו עבודה במשתלות וקיבלו אישורים לעבור.
7:15 עד עכשו עברו רק כ 30 אנשים ויש מריבות ודחיפות בין המחכים. החילים מנסים לעשות סדר וסוגרים את השער בין קבוצת עוברים לקבוצה שאחריה. אחד הפועלים מבקש עזרה בברור אם ולמה יש לו עדין מניעה לעבוד בארץ למרות שקיבל כרטיס מגנטיinfo-icon חדש. אחר מעלה שוב את השאלה למה לא פותחים את השער מוקדם יותר לפחות בקיץ. אין ספק שזה היה מקל על הפועלים.שומר באחת המשתלות שגר בדאבע חוזר כל בוקר לכפרו ומחכה בסבלנות להבדק.יש הרבה עגלות עם סוסים  והליך הבדיקה שלהם גם הוא מאיט את המעבר.
7:30 נשארו עדין הרבה פועלים שלא עברו.
7:50 שער אליהו
אנו לא רואות פלסטינים מחכים אך מהעובדה שיש עדין סוס ועגלה המחכים ליד המעבר כנראה שלא כולם עברו.אנו ממשיכות במסלול הרגיל דרך נבי אליאס, עזון, פונדוק ולא רואות כל נוכחות צבאית במקומות שבדרך כלל ישנם רכבים צבאיים.
בצומת ג'ית, בקצה לכיוון סרה חונה האמר.
עולות בכביש 60 לכיוון ג'נין. הכביש  מדיר שאראף כמעט מוכן ופתוח והחילים במחסום ליד שבי שומרון מדווחים שמזפתים אותו עכשו ושכנראה יפתח בעוד שבועים. נחיה ונראה...
חוזרות  לדיר שאראף ועוצרות לקפה, בעל המכולת אומר שגם הוא שמע שהכביש יפתח בקרוב ואם זה יקרה יהיה טוב מאד אך רק כשיראה זאת בעיניו – יאמין !מספר שהמצב הכלכלי לא טוב ושיש אנשים שממש אין להם מה לאכול למרות שעל פניו נראה שיש יותר פעילות.
גם שם פונה אלינו פלסטיני שרוצה להתיעץ לגבי בעיה שיש לאחותו שגרה בסעודיה אך יש לה תעודת זהות פלסטינית. מנסות לחשוב ביחד לאן כדאי לפנות ומשוחחים על המצב.
חוזרות דרך מחסום עינב הנטוש לגמרי ומגיעות לשער תאנים (ג'אברה).
9:45 מבקשות שיפתחו לנו השער לכפר. מפקד המחסום מסרב לפתוח אלא אם נראה לו אישור שמותר לנו לעבור שם. מת'ק , רמת'ק לא מענין אותו ,רק אם יקבל פקודה ממפקדו הישיר יפתח השער. בקיצור, סרן טדסה המת'ק דיבר עם מפקד המפקד שדיבר עם מפקד המחסום ונתן הפקודה אך עכשו המפתח לא נמצא... כנראה שנלקח למוצב ולא ברור מי יביאו משם. אנו מחכות עד 10:20 ועוזבות למרות שטדסה אומר שיטפל בכך.
הייתה משמרת "משעממת" ללא אירועים מיוחדים אלא רק  הכיבוש, הגדרות, האנשים שלא יכולים להחליט איך ואיפה יחיו ויעבדו ומין השלמה שקטה שזה המצב ושלא יהיה יותר גרוע.
נראה לי שמאד מאד חשוב שנמשיך לצאת גם למשמרות כאלה ונראה בכך גם לפלסטינים וגם לצבא/ ממשלה שאנו ,לפחות לא משלימות עם המצב וממשיכות להיות מין כלב שמירה.