אל ח'דר, בית אומר, בית לחם, נבי יונס, יום ב' 7.6.10, בוקר

Share:
Facebook Twitter Whatsapp Email
Observers: 
חיה א., חנה ס. (מדווחת)
Jun-7-2010
|
Morning

07:00 בית לחם מדוע היום שונה משאר הימים?מלבד כמויות האנשים שמחכים להיאסף ע"י מעסיקיהם יצאו אחדים מהבניין עם חיוך באומרם "יום עסאל". אישה אחת עצרה לספר לנו שמפני שהיא גרה קרוב לצד המחסום של בית לחם היא מתעוררת בד"כ ב – 05:00 מצעקות ורעש רב. היום היה שונה. לא היו מכשולים במחסום ולקח חמש דקות לעבור דרכו. היא טענה שזה מפני שהיום המחסום המסתובב לא נסגר כלל. בד"כ הוא נפתח לזמן מה ואחר כך נסגר. בתוך הבניין דיברנו עם שני שומרים נחמדים "פרטיים". לפי מה שהם סיפרו "הלחץ גדל בגלל ש"הם" דחפו לתוך המחסום המסתובב במקום לעמוד בתור, וזה גרם למחסום להיתקע." אם כן מדוע "הם" היו מאורגנים יותר היום? 

 07:30 חוסאן אדם אחד עדיין התקשה לקבל את האישור להיכנס למרות שהמקרה שלו כבר היה אחרי בירור. מפני שהעדכון של האישורים שלו לא עבר מ"עופר" למת"ק עציון. המקרה שלו מטופל ע"י עורך דין שאתו דיברנו.
 
 07:45 אל-ח'אדר לחיה הייתה פגישה עם מישהו אבל הוא לא הגיע.

בית אומר. טלפון פתאומי מאדם שבנו בן ה – 15 נלקח מביתו ב – 03:00! כמובן שלא היה לו מושג מדוע, והוא גם לא ידע לאן נלקח הנער. נתנו לו את מספר הטלפון של מודק אבל גם הוא פגש אותנו בבית עומר – כמובן גם הוא במצב מתוח מאוד והיה זקוק לקרבה אישית. בשעה זו כבר היה 08:30 ומשרדו של מודק היה פתוח ולכן הוא יכול היה לדבר אתם.  נהגנו בכביש שמתחת לגשר בין חברון לחלחול. שתי הכניסות לחברון היו פתוחות והיו שם מספר מכוניות פלסטיניות על הכביש, וגם כמה ישראליות. ע"פ הנהגים שדיברנו אתם הכביש מוביל למטה עד החוף עם מחסום ב"עידן" [לפני קרית גת (?)] 09:15

נבי יוניס

נפגשנו עם כמה אנשים בשם סילביה כדי לברר ענייני ניירת. בנוסף הפנינו שני גברים למשטרה במת"ק עציון כדי לקבל דיווח מודפס מדוע לא מאפשרים להם לקבל אישור כניסה.