ארתאח (שער אפרים), ג'וברה (כפריאת), דיר שאראף (חביות), חבלה, מעבר אליהו, מעבר תאנים, ענבתא, יום א' 18.7.10, בוקר

Share:
Facebook Twitter Whatsapp Email

06:45 שער אליהו
20 אנשים מחכים בתור, ביניהם פועלות רבות בדרכן לעבוד בישראל. 3 אנשים ניכנסים לחדר בדיקה והבדיקה מתבצעת במהירות. האנשים אומרים שהיום הכל בסדר. 
06:50 חבלה
כ-30 אנשים מחכים בתור. 5 אנשים ניכנסים לחדר בדיקה. גם כאן הבדיקה מהירה. עזבנו ב-07:15 והיו אז כ-20 אנשים בתור. 
07:25 שער אליהו
נשארו רק 3 אנשים בתור. 
07:35 שער חקלאי ג'יוס
איש אחד אומר לנו שהשער ניפתח רק ב-07:30. הוא מתלונן שהשער ניפתח מאוחר וקשה להם בגלל חום הקיץ. הפועלים ביקשו שהשער ייפתח מוקדם יותר, כבר לפני חודשיים, אך לא ניראה שינוי.
המחסום שקט, מעט אנשים עוברים. רק 4 טרקטורים עברו בזמן שבילינו במחסום.
08:10 מול קדומים - רכב צבאי עומד.
08:20 דיר שאראף
המחסום שהיה כאן ניסגר לפני מיספר חודשים. המקום ריק.
08:25 ענבתא
אין חיילים מלבד במיגדל השמירה.
08:35 שער התאנים - ג'וברה
ביקשנו מהחיילים שייפתחו לנו את השער, אבל חיילת אחת אמרה לנו שהמנעול נישבר. יעל טענה שהמנעול שבור כבר במשך שבועיים. החיילת הציעה לנו בחיוך לפנות ל"גבי" (אשכנזי, הרמטכ"ל).
יעל התקשרה לקצין המעברים והסבירה לו את המצב. הוא הבטיח לברר ולחזור אלינו. אחרי 30 דקות החלטנו להמשיך לארתאח.
09:05 ארתאח
הרבה אוטובוסים מחכים לנוסעים בדרכם לביקורי אסירים. כמה מהם מתלוננים בפנינו על בעיות במחסום ועל המתנה ארוכה. איש משכם סיפר לנו שהוא נאלץ לקום בשלוש בבוקר כדי לבקר את אחיו שנכלא לתקופה של 18 שנה. הוא טען שתכופות הוא מצוי בחוסר וודאות - אומרים לו שאחיו הועבר ממקום אחד למשנהו. איש אחר סיפר שלעיתים הם מגיעים לביקורים בכלא והם נידחים בטענה שזמן הביקור השתנה. התמונה שמצטיירת היא של מאמץ גדול מצד אנשים אלה שנעשה בתנאים של חוסר וודאות, ולעיתים קרובות ללא תוחלת. 
09:25 קצין המעברים התקשר והודיע שהמפתח לשער בג'וברה יהיה שם מייד. חזרנו לשם. ביקשנו ממפקד המחסום את המפתח. הוא לא ידע על כך. שוב יעל התקשרה לקצין וביקשה שידאגו שהמפתח יהיה שם באופן קבוע, כדי שהמשפחה שגרה בכניסה לכפר, סמוך למחסום, לא תסבול ממצב אבסורדי זה. הקצין הבטיח לעקוב אחר העיניין.
09:30 יצאנו בדרכינו חזרה לחיינו הנוחים.