חבלה, מעבר אליהו, מעבר תאנים, ענבתא, יום ד' 4.8.10, בוקר

Share:
Facebook Twitter Whatsapp Email
Observers: 
יעל ס., זהבה ג.
Aug-4-2010
|
Morning

חבלה
6.50 – ממתינים כ- 40 איש ליד השער. כל חמש דקות יוצאת קבוצה של 5 איש מהבדיקה. יש לציין את מתן העדיפות לנשים על ידי התושבים.
תלונה: שלושה מתושבי חבלה התלוננו על שנדרש מהם על מנת לצאת מהכפר כרטיס מגנטיinfo-icon אך לשניים מהם נאמר שהם "מנועי שב"כ" או המשטרה ומסרבים לתת לתת להם כרטיס מגנטי. לא ברור להם מי מסרב ומדוע.
אחד מהם נשוי לישראלית מג'לג'וליה  המגדלת את שלושת ילדיהם.
מסרנו להם את מספרי הטלפון של הפעילות שלנו שמטפלות במסורבים.

מעבר אליהו
7.25 – בסככה ממתינים כ- 30 איש. הם יוצאים מהבדיקה בשלשות. לשאלתנו ענו שהמתינו כשעה וחצי עד שעברו.  לדברי אחדים מהם המצב הורע והבדיקות איטיות יותר.

ג'איוס
8.15 -  השער עדיין פתוח ורק שני פלשתינים ממתינים, מבוגר ונער. לידם שני נציגים של הארגון האקומני אי. אי.פ.פ. שניהם "כמרים" (פסטורס). האישה מדרום אפריקה והאיש שוויצרי. הגבר הפלשתיני התלונן שחייל לקח ממנו את ה"תסריך" שלו משום שניתן לו עבור מעבר שכבר אינו קיים.
מידע חשוב מהם:  הם מספרים על ישוב פלשתיני בשם "ינון"  לא רחוק מג'איוס מוקף בהתנחלויות שמתנכלות לו כל הזמן. לא מצאנו שם זה במפה.
הבשורה מתושבי א-שארפ – הכביש לג'נין פתוח. ראינו תחבורה בכמות ניכרת, בשני הכיוונים, על כביש זה.

ענבתא
9.50 – הכביש פתוח בשני הכיוונים. אין תורים.
 

מעבר תאנים

10.05 – דיון עם מפקד המעבר על פתיחת השער לג'וברה.  הכביש חסום בשלוש חסימות והוא מציע  לנו ללכת ברגל עד למחסום  או לנסוע לטייבה ומשם להגיע ברכב למחסום. במזג האויר של היום ויתרנו על ההליכה.