ג'בע (ליל), חיזמה, קלנדיה, יום ב' 23.8.10, אחה"צ

Share:
Facebook Twitter Whatsapp Email

 15:25: קלנדיה:  לא היו הרבה אנשים בסככת הכניסה למחסום וזרם הבאים היה די דליל.  בתוך המחסום פנימה ראינו שלושה מסלולים פעילים.  בכל אופן לקח לנו כ-7 דקות רק להיכנס למחסום.

במסלול 5 ראינו ששני אנשים מחכים להיכנס למת"ק בעוד מישהו מתקן את המכשיר הביומטרי כשהוא מאובטח ע"י שני חיילים ושני שומרים ממודיעין אזרחי.  כיוון שנהיה מאוחר (המת"ק נסגר בשעה 4), טלפנו לחמ"ל ובקשנו לדבר עם נציג המת"ק.  אביטל אמרה שתנסה לקשר אותנו אך לא חזרה.  טלפנו לקינן שהבטיח לנסות לעזור למרות שלא היה בקלנדיה.  גם הוא לא הצליח. 

15:50:  התקשרנו שוב לאביטל בחמ"ל והפעם היא העבירה אותנו לנציג, טאורי, שאמר שיבדוק.  בינתיים, הצליחו לתקן את הביומטרי והכניסו את הממתינים למת"ק.  בשלב זה טאורי הגיע ועשה אתנו הכרה.

16:00:  הגענו לצד הירושלמי של המחסום.  היו תורים גדולים לאוטובוסים.  שנת הלימודים באוניברסיטאות נפתחת כבר ביום ה' השבוע, והרבה סטודנטים עם ערמות של ספרים בידיים נראו בשטח.

היה עומס במחסום הרכבים והתורים השתרכו רחוק לכיוון רמאללה.

16:15:  חזרנו לצד הפלשתיני.  זרם העוברים הלך והתגבר עד ששלושת המעברים התמלאו והיה תור של כ-60 איש בסככה. אבל אז נפתחה הקרוסלה וכולם זרמו פנימה.  המחסום המשיך לעבוד כרגיל.

17:15:  לא היה משהו מיוחד לדווח.  עזבנו את קלנדיה וחזרנו לירושלים דרך ליל/ג'בע וחיזמה.  בשני המחסומים התנועה זרמה.