ארתאח (שער אפרים), חבלה, ענבתא, יום ב' 30.8.10, אחה"צ

Share:
Facebook Twitter Whatsapp Email
Observers: 
גילה א. קרין ל. יפה ו. - מדווחת
Aug-30-2010
|
Afternoon

 14:30  חבלה

  בהגיענו ראינו קבוצה של חמישה בחורים אשר נכנסו לבדיקה.  אח"כ  הגיעו בטיפטוף ועברו ללא עיכוב.  מכונית אשר נשאה שתילים נבדקה אף היא ועברה ללא עיכוב מיוחד.

16:05  שער פלאמה דרום

נכנסנו לעזון בכניסה הראשית, פנינו ימינה מתחת לכביש 55 ונסענו לכיוון ג'יוס.  במקום להכנס לג'יוס פנינו ימינה לכיוון כפר ג'מל, ואחרי נסיעה של קילומטר וחצי לקחנו פניה שמאלה לדרך עפר אשר הוביל אותנו ישר לשער פלאמה. על השער כתוב בגדול: שער 927.   ההתמצאות באזור לא קלה והתברברנו לא מעט. נעזרנו טלפונית בנינה סבה שהיתה שם קודם, ובעזרת נעים אלבדה מג'יוס, אותו פגשנו על הדרך בג'יוס.

למי שרוצה להגיע לשער פלאמה צריך לשים לב לפניה לכביש העפר. פניה זו נמצאת כ-100 מטר אחרי פניה של כביש עולה תלול.  בכניסה לדרך העפר יש שלט של ארגונים זרים כמו

UAWC   aecid   FUNDESOR

שער זה הינו שער חקלאי, פתוח מ 5:00  עד 17:00 הכל נראה בו שקט ורגוע.  הוא משרת בעיקר את תושבי  הכפרים ג'יוס, ג'מל ופלאמה. משיחתנו עם החיילים, נאמר לנו כי לא נצפות בעיות, מכירים את כל התושבים החקלאים הנכנסים עם תעודת זהות. ילדים מתחת לגיל 16 הרוצים לעזור בעבודה החקלאית ושאינם בעלי תעודות זהות מפאת גילם,  רשאים להביא את תעודת הזהות של אחד ההורים. משם המשכנו לשער ג'יוס מערב הסמוך.  השער היה סגור.  הוא נפתח אחה"צ בין 18:00 ל18:30.

 

1750: מחסום ענב דרך הכפרים חג'ה ואלפונדוק

מג'יוס עלינו חזרה לכפר ג'מל הסמוך.  בכיכר המרכזית של הכפר פנינו שמאלה בכביש יורד ממנו רואים את גדר המערכת בצד שמאל.כעבור 4 קילומטר לערך יש צומת בה פנינו ימינה לכיוון כור ( ישר בצומת מוביל לטול כרם).  אחרי הפניה ימינה בצומת נסענו ישר כ-7 קילומטרים לכפר חג'ה המחובר לאל פונדוק.

הנסיעה באזור זה מותירה רושם של אזור שקט ורגוע .  לא רואים בו שום התנחלות.  האזור פתוח ועל הגבעות מסביב נישאים צריחי המסגדים של הכפרים.  חייבים להודות כי עושה רושם שזה ניכר על התושבים.  הם נינוחים יותר.  רוכבי אופניים בצד רוכבים על חמורים.  משהו בשפת בגוף שלהם משדר יותר בטחון עצמי.  שלא כמו בח'גה ואלפונדוק הצמודים לקדומים, בהם נתקלנו במבטים חשדניים  שרק הדגל  על המכונית הרגיע.

לאחר שחצינו את הכפרים יצאנו לכביש 55 עד לצומת ג'ית ומשם שמאלה לכביש 60 צפונה לכיוון מחסום ענב (ענבתא) ומשם דרך מחסום תאנים אל מעבר אפרים.

18:20 מעבר אפרים

המעבר כמעט ריק ,מעט מאוד עוברים. המחסום נסגר בשעה 19:00, ולאור העובדה כי הם הקדימו את שעון החורף בגלל הרמדן, נראה כי רובם כבר מגיעים הביתה בשעה זו.