בית לחם, מת"ק חברון, יום ג' 17.8.10, אחה"צ

Share:
Facebook Twitter Whatsapp Email
Observers: 
יעל ל. ג' (מדווחת) נהגת:אביטל פ.
Aug-17-2010
|
Afternoon
Seriously? Does this make us safer?

 15:00 עד 18:20 

הערות כלליותרמאדאן, חום לוהט. שלא כמו התנאים הרגילים – ראשית עציון, ואחר כך מחסום בית לחם – בגלל חג הרמאדאן שינינו את הסדר, ואנו מבקרות בבית לחם קודם כדי לראות אם יהיה איזשהו שינוי. עם היוצא מהכלל שהכביש שעבר דרך המחסום היה סגור, לא יכולנו להבחין בשום שינוי.

מחסום בית לחם
הגעה ב – 15:15. הכביש למכוניות דרך המחסום סגור. אף מכונית לא יכולה לעבור.כשעמדנו להיכנס לאולם ההמתנה בצד של ירושלים, קבוצה של 19 תיירים יצאה החוצה. 3 אשנבי בידוק היו פתוחים. התורים קצרים וב – 15:20 האולם היה ריק. 15:25 עוד 12 פועלים ומעסיקים הגיעו ונבדקו במהירות. שוב האולם התרוקן ואנחנו עזבנו. 

 מת"קinfo-icon עציון הגעה ב – 16:00. ברגע שהצגתי את עצמי נגשו מיד כמה אנשים לספר את הסיפור שלהם. אחד היה מורה מכובד מחברון או מבית עומאר (שתינו הבנו משהו שונה). הוא המתין שם מהשעה 08:00. הוא דיבר אנגלית טובה. הוא סיפר לנו שיש לו בן בן 18, תלמיד מצטיין, שהתגורר עם המשפחה. אתמול בלילה, ב – 02:00 קבוצת  המפקד אמר לו שהוא צריך לשאול במת"ק עציון כדי לברר מה הייתה הסיבה. האב היה במצוקה רבה. הוא אמר לנו שהוא יודע בוודאות שבנו לא מעורב בשום עניין פוליטי או פעילות חתרנית. עכשיו הוא כבר מחכה מהשעה 08:00, ולאף אחד לא אכפת ממנו.התקשרנו למוקד. הם המליצו לו להתקשר למחרת בבוקר לעורך דין ולצלב האדום בחברון.   

בחורה צעירה – בערך בת 20 – המתינה מהשעה 12:00. היא הוזמנה על ידי השב"כ. היא קיוותה להשיג אישור לעבוד בירושלים. התקשרנו למספרים שונים, אבל לא הצלחנו להשיג אף אחד.  לפתע חיילת שהייתה אחראית החלה לצעוק שהמשרד עומד להיסגר ושכולם צריכים לעזוב. אך השעה הייתה רק 16:45, עדיין לא 17:00 כפי שכתוב בכל המודעות. הערנו לה על כך וגם על הבחורה שממתינה כבר מהשעה 12:00.

בינתיים הגיעה משפחה נוצרית עם ילדים צעירים כדי להשיג אישור לביקור בישראל. לאחר קצת ויכוחים אפשרו לבחורה להיכנס. המתנו לה זמן מה, אך לא פגשנו בה שוב.
המשפחה הסתובבה מסביב לבניין. אם הם מצאו מענה למבוקשם – אנחנו לא יודעות.