חמרה, תיאסיר, יום ד' 31.10.07, אחה"צ

Share:
Facebook Twitter Whatsapp Email
Observers: 
אנינה ק. ליאורה ג. ויהודית ה.
Oct-31-2007
|
Afternoon

מחסומי תיאסיר, חמרה

1250  תיאסיר
מחסום ריק. גם החיילים אינם נראים.  כעבור עשר דקות מגיעה משאית עמוסת פירות וירקות כשפניה לכיוון תיאסיר.  היא עוצרת ליד קו לבן שהתווסף לאחרונה, לא ראינו אותו בפעמים הקודמות.
 החיילים יוצאים מהמבנה שבו מצויות הקרוסלות , המשאית נקראת להתקדם ותוך שתי דקות היא עוברת את המחסום., גם אוטובוס עם פועלים החוזרים לביתם, עובר במהירות ללא בדיקה.

1310 מתיאסיר מגיעים משאיות ומכוניות פרטיות, הן עוצרות כ 40 מטר לפני המחסום הנהגים נקראים אחד אחד להיבדק ביתר קפידה, כל הדלתות של המכוניות נפתחות החיילים סובבים אותן ומתירים להן לנסוע לדרכם. נוסעים שמתלווים יורדים ועוברים במהירות בתוך המבנה ויוצאים ומצטרפים למכוניות שאיתן הגיעו.
חיילי מילואים הם שמאכלסים את המחסום, כך אומר לנו אחד מהם.

1350  חמרה
גם כאן חיילי מילואים.
העוברים משתפים אותנו ואומרים : "חמדוללה, הכל בסדר גמור", קבוצה של מורים מגיעה ברגל מהג'פטליק וגם הם אומרים שעכשו המחסום יותר קל למעבר לאחר שיחה קצרה עמנו הם נכנסים לתוך המבנה, משם הם עוברים במהירות.  הבאים מטובס לג'יפטליק או ליריחו עוברים בדיקה מהירה.

הנחל החרדי יצא לאימונים של כמה חודשים כך מספר לנו אחד החיילים, חיילי מילואים ימלאו את המחסומים בחודשים אלה.  אנחנו יוצאות משם בהרגשה שהמחסום מיותר והלואי ולא היה ...