חמרה, תיאסיר, יום ג' 16.9.08, בוקר

Share:
Facebook Twitter Whatsapp Email
Observers: 
אנינה ויהודית
Sep-16-2008
|
Morning
0700  מחסום תיאסיר
ילדים עומדים ליד המאהלים, בתלבושת בית ספר ומחכים להסעות.
בדרך הרבה חיילים ורכבים  צבאיים.  
במחסום, לא הספקנו לעצור וכבר ניגש אלינו אחד החיילים ואמר: אתן לא יכולות לעבור מכאן. הוא חשב שברצוננו לעבור את המחסום  והוסיף:  לאן אתן צריכות להגיע? מכאן אי אפשר לעבור. לאחר שהסברנו לו מי אנחנו הוא נרתע ואמר, אז תעמדו כאן בצד. חייל נוסף הצטרף וגם הוא לא נראה כמי שיודע במה מדובר.
לאחר שיחה קצרה הוא מספר כי היה מפקד של טירונים ולא רצה להגיע למחסום, "אבל מה לעשות, מה שצריך צריך ואין ברירה, גם אני נגד המחסומים", אמר אחרי שקרא את מה שכתוב על התג שלנו.
התלמידים עברו כבר לפי דבריו.
בינתיים מגיעות משאיות גדולות הנושאות עימן זפת וחומרי בנייה, לבניית המרכז שבאחת הערים הסמוכות.
מהכיוון ההפוך, אל הבקעה, אין שום תנועה והדבר תמוה. אחר כך בחמרה נודע לנו שהמחסום אינו מאפשר מעבר ולכן כולם מגיעים לחמרה.
ב 0735 מגיעה משאית אחת מכיוון תיאסיר , הנהג עוצרinfo-icon במרחק של 15 מטר מהמחסום , רוקד ומסתובב ומסיע את האוטו למחסום שם הוא נבדק בקפדנות ויוצא לדרך.
עד 0750 אין תנועה בכלל. נסענו לחמרה.
0810  מחסום חמרה
מאות אנשים במחסום. נשים וגברים בלבוש חגיגי. ששה אוטובוסים מחכים לנוסעים העוברים ברגל דרך המחסום. עשרות מוניות גם הן מחכות.
בכניסה למחסום תור ארוך שמתקדם במהירות. בשיחה עם האנשים מתברר שהם עולים לרגל למכה ומדינה.
הם כולם נוסעים לגשר אלנבי ומשם הלאה כדי למלא את המצווה הקדושה.
מפקד המחסום ניגש אלינו ושואל: מאיזה אירגון אתן? נראה שהוא לא כל כך יודע במה מדובר, הוא רוצה להזיז אותנו כי מדובר בשטח צבאי, אבל לא מתעקש ואנחנו ממשיכות לעמוד בתוך המחסום.
מעבר האנשים מהיר, גברים פותחים  וסוגרים את חגורותיהם  ורצים לאוטובוסים המחכים. נשים מציגות את תעודות הזהות וכולם ממהרים.
חייל ניגש אלינו לשיחה. מתעורר ויכוח על מוסר ועל המחסומים ועל הכיבוש ונראה שהוא מקשיב ואפילו מוכן להמשיך ולשוחח , אך הוא נקרא עי' החיילים ונפרד לשלום.
0855 המחסום התרוקן.