אבו דיס, קונטיינר (ואדי נאר), ראס אבו סביטאן (מעבר הזיתים), יום ג' 20.11.07, אחה"צ

Share:
Facebook Twitter Whatsapp Email

מעבר הזיתים

כאשר הגענו למעבר זיתים בשעה 14:15 לערך, היו במקום מספר תלמידים שחזרו לצד הפלשתינאי בלי כל הפרעה. שיערנו שכך היה בגלל פרק הזמן שלקח להם מאז שנכנסו למבנה ועד שיצאו ממנו. מאז הפעם האחרונה שהיינו פה כל האזור כוסה כך שנמנע מאתנו להסתכל ולראות מה מתרחש בפנים. 

ואדי נאר (הקונטיינר)

כאשר הגענו לואדי נאר היה במקום תור של כעשר כלי רכב שנוסעים דרומה, ושלושה שפניהם צפונה. שתי חיילות מג"ב בדקו מיניבוס בעזרת כלבים. בזמן שהן היו עסוקות בבדיקת כלי הרכב שהורד לצד הדרך, איש לא הקדיש תשומת לב למכוניות שרצו לנסוע צפונה.

היו במקום חמישה אנשי מג"ב (שראינו), אך נראה שהם פעלו בצורה הכי לא מקצועית ומבולבלת שניתן לתאר. מדי פעם היה איש מג"ב אחד בלבד מנפנף למכוניות לעבור משני הכיוונים. לעתים היו כל חמשת אנשי מג"ב עומדים ומפטפטים בינם לבין עצמם, מבלי שאיש מהם נתן למכוניות לעבור.

כאשר הגיעו אוטובוסים למחסום, עלו עליהם שני אנשי מג"ב ובדקו את כל תעודות הזהות. אז היו נעלמים בתוך המבנה, וכלי הרכב היו ממתינים להם, והתורים התארכו. אחר כך היו מעבירים את כולם בנפנוף ידיים, בלי להעיף מבט במכוניות. לעתים נראה היה שהם שוכחים להסתכל בכיוון של תנועת כלי הרכב הנוסעים צפונה, ואז שוב היו נוצרים תורים ארוכים.איש לא עוכב יותר מאשר מספר דקות. היה ברור מאוד שמי שעשה את עבודת הבדיקה במפנים היה הרבה יותר יעיל בעבודתו מחבריו בחוץ.