אבו דיס, קונטיינר (ואדי נאר), ראס אבו סביטאן (מעבר הזיתים), יום ה' 10.1.08, בוקר

Share:
Facebook Twitter Whatsapp Email

המשמרת התקיימה ביום ביקורו של בוש ועל רקע העוצר הכללי שפורסם עליו בכלי התקשורת בשל הביקור. 

09:50 – הפשפש

אדם אחד יצא מזרחה (בדקו את תעודותיו לוודא שהוא ברשימת המותרים) ואשה אחת נכנסה פנימה לכיוון העיר. לא נרשמו בעיות מיוחדות. בדרך עברנו על פני בית מלון מרשים באבו-דיס שלפני שנים ספורות תיפקד וכיום משמש כמוצב מג"ב, נטוש וכל חלונותיו מנופצים.
 
10:15–  מעבר זיתים

בחנייה בצד המערבי, היו יותר כלי רכב חונים משציפינו למצוא, בשל העוצר. אוטובוס עמוס בילדים הגיע מהצד המערבי, הוריד את הילדים שחצו את המחסום בריצה לכיוון הצד המזרחי. תנועה דלילה וזורמת של אנשים לכיוון המערבי. תזמנו לפחות אשה אחת עם תינוק על הידיים שחצתה תוך דקות ספורות. תייר אוסטרלי ששכר רכב ורצה להגיע לכנרת דרך כביש הבקעה התבלבל בדרך ומצא עצמו בחנייה של המחסום. עזרנו לו לצאת בחזרה לכביש הראשי על ידי כך שהוא נסע אחרינו.

10:40 ואדי נאר

תנועה ערה למדי של כלי רכב לשני הכיוונים ובדיקות קפדניות מבדרך כלל. משהגענו, ראינו 3 טרנזיטים מעוכביםinfo-icon לכיוון דרום. שניים מהם שוחררו כעבור דקות ספורות, אחת מהן שוחררה חצי שעה לאחר שהגענו. רוכביה (לפחות הגברים) עמדו בחוץ. משאית עם פרות שהגיעה מכיוון עזריה מעוכבת ולבסוף כנראה בשל מסמך שחסר (החיילים במחסום שוחחו עם הנהג והרימו מספר טלפונים) חזרה על עקבותיה.
בכדי לתצפת טוב יותר על כלי הרכב המעוכבים לכיוון דרום, נכנסנו לשטח המחסום ממש (השרוולים המיועדים להולכי הרגל), החיילים בהתחלה דרשו מאיתנו לעזוב אולם לאחר דין ודברים קצר נתנו לנו להשאר.
משעזבנו את המקום, ראינו על גג המכונית שלנו הרבה אבנים קטנות. לפני כן, בעת שעמדנו במחסום, חייל ניגש אלינו ווידא שהאוטו העומד לפני המחסום אכן שלנו.