אבו דיס, ענאתא, קונטיינר (ואדי נאר), ראס אבו סביטאן (מעבר הזיתים), יום ה' 13.3.08, בוקר

Share:
Facebook Twitter Whatsapp Email
07:00 ואדי נאר

ככלל, אופי הבדיקה היה רנדומאלי. רוב המכוניות עברו ללא בדיקה ומיעוטם (רובם המכריע כלי רכב המסיעים נוסעים, טרנזיטים, מוניות וכו') מעוכב ומשוחרר תוך דקות ספורות, פרט למקרה שיתואר בפסקה הבאה. חלקם נדרשים רק להציג תעודה של הנהג על נתיב הנסיעה, בדיקה שלוקחת גם היא זמן קצר ביותר ולא מעכבת את התנועה.

כשהגענו, היו 2 טרנזיטים מעוכביםinfo-icon לכיוון צפון, ואחד לכיוון דרום. בחור צעיר נשלף מאחד הטרנזיטים המעוכבים לכיוון צפון, נלקח לבוטקה ומושם במעין חדר קטן במתקן טרומי, בעל חלון קטן מסורג, שפניו הציצו דרכו. לטענת הנהג, זהו שוטר פלסטיני במקור מג'נין שמוצב בבית לחם ושהנוסעים אומרים שכל הזמן עוצרים אותו. לאחר כעשרים דקות, ורק לאחר ששלפנו מצלמת וידאו ותיעדנו את הבחור הכלוא המציץ מהסורגים, ניגש אחד החיילים מציג עצמו מהמת"ק ואומר שמחכים לתשובת שב"כ אם לשחררו. כעבור כמה דקות, ובסך הכל תוך חצי שעה מרגע כליאתו, משוחרר הבחור, אולם התעודות של כל נוסעי הטרנזיט מונחות על השולחן בבוטקה ולא משחררים אותן. ניגשנו כעבור 5 דקות לברר מה קורה, ואמרו לנו שישחררו את הטרנזיט תוך מספר דקות. אחרי רבע שעה, ובסך הכל כ-50 דקות מרגע שעוכב הטרנזיט, ראינו שהתקבלה שיחה בבוטקה ואז שוחרר הטרנזיט ונסע צפונה, בתוכה גם  הצעיר שעוכב.

במהלך אותן 50 דקות, חייל אחד צעק בגסות על הנוסעים להיכנס חזרה לטרנזיט, ביניהן אישה מבוגרת שנגשה אליו וניסתה להסביר לו שאינה חשה בטוב, אך הוא התעלם והורה גם לה להכנס.

08:30 – ענאתא

שקט. תנועה דלילה וזורמת.

08:45 – מעבר זיתים

תנועת אנשים דלילה. זמן המתנה לא ממושך (תיזמנו 12 דקות עבור אדם שנכנס עם קבוצת אנשים ויצא מספר דקות אחריה). זוג מבוגר שהגיע למחסום לא הגיע לצד השני כל זמן שהותנו במחסום. ייתכן ולא הורשה לעבור מסיבה כלשהי ונאלץ לחזור.