אבו דיס, קונטיינר (ואדי נאר), ראס אבו סביטאן (מעבר הזיתים), שיח' סעד, יום ד' 16.4.08, בוקר

Share:
Facebook Twitter Whatsapp Email

 

6:45    שיח' סעד

בדרך היורדת למחסום מג'בל מוכאבר אין כבר נוכחות משטרה – הג'יפ שבדק את הנכנסים לכפר איננו היום.

הילדים הקטנים ממלאים את הכביש בדרך לביה"ס והאווירה נראית רגועה יותר מבשבועות שעברו. במחסום עצמו אין עיכובים ורישומים מיותרים,  ונראה שבעיית מעבר התלמידים המבוגרים (מעבר לגיל 16) נפתרה, כנראה הודות לטיפולו של נ., קמ"ט החינוך בבית אל, שהיה יעיל מאוד ונטול עיכובים. לשאלתנו, עונה לנו המפקד הנוכח כי במחסום זה אין מעבר ללא תסריחinfo-icon או היתר הומניטרי – אפילו לא לזקנים בני 90 לתפילות בהר הבית. כשלא היה כך, הוא טוען, הגיעו הנה מאות אנשים מחברון ובית לחם וניסו לעבור ללא היתרים.

8:15  מחסום הזיתים מצד עזרייה

הטרנזיטים והמכוניות הממתינות במגרש החניה הקטן מצד עזרייה אינן מוצאות נוסעים להסיע. זרם המעבר חלשלוש לשני הצדדים ואין עיכובים. קשה להאמין שזה המעבר שהיה צריך להיות השער הגדול לירושלים. ומחר מתחיל הסגר.

8:45 היציאה מעזרייה לכיוון מעלה אדומים

מוזר מאוד, כמה עשרות מטרים מעבר לשלט מאיר העיניים המכריז על עזרייה כשטח פלשתיני הסגור לכניסת ישראלים  עומדת ניידת של משטרת התנועה הישראלית ומעניקה בדיקת רישיונות ודוח"ות לקהל היעד המועדף של נהגים פלשתינים בדרכם לתוככי עזרייה. אנחנו עושות סיבוב ושואלות את השוטר, שאיננו מבין מה אנחנו רוצות ממנו, איך המשטרה הישראלית פועלת בתחום השטח הפלשתיני האסור לכניסת ישראלים?  בהתייעצות עם חנה  אנחנו רושמות את מספרו של הג'יפ השייך לשלוחת יהודה. חנה תכתוב מכתב תלונה, חבל שאין לנו מצלמהinfo-icon לתעד את האבסורד.

9:00 ואדי נאר

4 מוניות וטרנזיטים מחכים לבדיקת תעודות הנוסעים. חלקם מתלוננים שהם ממתינים כבר שעה. בינתיים עוברים כמה וכמה אוטובוסים של טיולי ילדים ליריחו ואינם מעוכביםinfo-icon. מנהל בית ספר מכפר ליד חברון מספר על 3 המחסומים שכבר עצר בהם בדרכו לרמאללה. החיילים טוענים שאין מונית ששוהה פרק זמן של שעה, ומכל מקום, התעודות מתחילות לזרום בחזרה לבעליהן ותוך חצי שעה המחסום מתרוקן. אם היה לנו חלק בזירוז התהליך, הרי התחזית הקודרת היא לעיכובים ארוכים יותר כשאיננו נוכחות במקום.