דרום הר חברון, סנסנה, יום א' 21.10.07, בוקר

Share:
Facebook Twitter Whatsapp Email
Observers: 
אילנה ל', פאולה ר' (מדווחת)
Oct-21-2007
|
Morning

 

שעות: 06:00-09:15 

מעבר סנסנה-מיתר
הגענו כמה דקות אחרי השעה שש ועזבנו בשבע וחצי. מאות אנשים צבאו, בחלק הפלסטיני, על הקרוסלה, שנפתחה באיטיות רבה. למעלה מחמש דקות עמדנו וצפינו לפני שהקרוסלה נפתחה למעבר של 2-3 אנשים.  מעקה הברזל לפני הכניסה כבר עקום לגמרי מלחץ האנשים, ועומד בפני קריסה. אנשים עומדים משעה שלש וחצי ואם הם לא צעירים זריזים, אין להם סיכוי להתקדם. מכל עבר הפועלים התלוננו לפנינו וביקשו שנעשה משהו,שנכתוב, שנפרסם בעיתון, שנצלם אותם. "עושים צחוק מהאנשים", "שיסגרו בכלל את המעבר".
כשעזבנו עדיין היו פועלים רבים בתור בצד הפלסטיני. ואפילו בסביבות 9 כשחזרנו, עדיין עמדו כמה עשרות אנשים בתור. אמנם היו גם כאלה שאחרי השעה שבע חזרו כלעומת שבאו, הלך יום עבודה.
הקבלנים בצד הישראלי שחיכו לפועלים אף הם מתוסכלים. חיים תבור, שהציג עצמו כנציג הקבלנים בדרום, אמר שמאז שהתחלף "השלטון" במעבר ויובל עזב וסגן גיא הגיע, המצב הלך והחמיר. הוא אמר שכך זה לא יכול להימשך והוא מבקש לדבר עם מפקד החטיבה בנושא. פתוחות רק שתי עמדות וניתן להפעיל 4 במקום. יותר אנשים מקבלים אישורי עבודה אך צוואר הבקבוק במעבר אינו נערך למצב. 
סוף-סוף יצא, זחוח כולו, המפקד. אין מה לעשות, הוא אמר. הוא עושה כמיטב יכולתו ואתם יכולים להתלונן כרצונכם. כשציינו לפניו שלפני הרמדאן, כשיובל היה המפקד, המצב היה טוב בהרבה, הוא ענה שכן, אצל יובל היו "החלקות". הוא לא פרט. הייתכן שהעובדה שיובל כבר אינו מפקד במעבר קשור להפעלה היעילה והאנושית?
צריך לעשות משהו בנושא, לפנות במכתב למשרד הביטחון על המחדל הזה. 

חדשות טובות מרמדין
: אין בידול, אין מחסום ואין חיילים. המחסום פורק לפני ארבעה ימים. 

לאורך כביש 60 עד שיוך חברון: החסימות במקומן, אך לא הייתה נוכחות צבאית. בצומת שיוך-חברון, סיפרה אשה שחיילים נכנסו לפני כמה ימים לבית הקרוב לכביש מצד שיוך, אך עזבו.