דרום הר חברון, חברון, סנסנה, יום ג' 15.1.08, בוקר

Share:
Facebook Twitter Whatsapp Email

0630 - 1100

תקציר : קר נורא. הנורמאליות והשגרה של הכיבוש.

מחסום סנסנה
בשעה עשרים וחמישה לשבע – הצד הפלסטטני ריק מפועלים, לא כל המעסיקים הישראליים כבר הגיעו, והפועלים מתחממים ליד מדורות מאולתרות בצד הישראלי של הקו הירוק.


כביש 60

העבודות על הכביש עד שמעה נמשכות, ושוב לא מבינים למה הולך כסף לשם ומהו ההיגיון מאחרי הרחבת הכביש  .... על  המאחז הלא חוקי אשתמוע שומרים חיילים. הם עומדים בקור בחוץ, שלט (קטן אמנם) על הכביש הראשי: "ברוכים הבאים לישיבת ..." . מהמכונית לא הצלחתי לקרוא את השם. אז אם למישהו היה ספק בחסות מי מתרחשת העלאת המאחזים - אפשר להסיר את הספק....

ילדים הולכים בשולי הכביש לבית הספר. בכל המקומות בהם נדמה היה שתלוליות העפר מאפשרות לרכבים פלסטינים לעלות על הכביש - עבר הבולדוזר וחידש אותן. נוספו גם הרבה מאוד קוביות בטון. 

סמוע -  כולה מכותרת בתלוליות עפר גבוהות.

דהריה – מחכים למוניות – הדרך חסומה כרגיל.

כרמה – בכניסה  לכפר עומד רכב צבאי. הרבה נוסעים לכיוון חברון – החיילים לא יוצאים מהרכב.

דורה אל פאוור - הפילבוקס מאויש, התנועה זורמת,  צפרדע ירוקה לאיסוף אשפה מקשטת את הפילבוקס.

קליגיס – רכב צבאי צופה על החוצים את הכביש – החיילים לא יוצאים מהג'יפ.

הר מנוח – שער חדש מהצד הימני של הכביש  - הבולדוזרים אינם בחניה.

צומת הכבשים - הולכי רגל עוברים מצד לצד – אין נוכחות צבאית.

שיוך - חברון – רכב צבאי, החיילים לא מעכבים אף אחד בינתיים, מדברים רוסית ביניהם. הם מפחידים ביותר בגישה שלהם, עוינים אותנו, ומראים לנו את סימני האבנים על הג'יפ שלהם. הילדות חוצות את הכביש בסכנת נפשות חמורה ביותר.


חברון 

מתאים לה לחברון מזג האוויר הזה, כל כך קר וכל כך מדכא, והכל כאילו כל כך נורמאלי. אין שום אירועים, רק הבתים הנטושים, והמראה של חיילים בכל מקום.

מחסום בית המרקחת – הילדים עוברים ללא בדיקה, והמבוגרים גם הם לא מתבקשים להוריד חגורות או מעילים – קר מדי לכולם.

מחסומי מערת המכפלה  - אין מעוכביםinfo-icon.

הוסיפו מחסום בכניסה לרחוב השוהדא – היה משהו ארעי, עכשיו הוסיפו סככה כנגד הגשם ושני חיילים עומדים שם – אין מעוכבים.

מחסום תל רומיידה -  לחיילים הוסיפו סככה מקום להסתתרות בפני הגשם – הם לא מעכבים ולא מבקשים תעודות מאף אחד. פעילי השלום נמצאים שם.

מחסום תרפ"ט – על הברזלים של המחסום כתובה הכתובת "מוות לערבים". המ"פ של הפלוגה נמצא שם. אנחנו מראות לו את הגרפיטי והוא מבטיח שהיא תוסר. בשיחה  איתו הוא לא מכיר את  הפרטים על סיפור הלידה לפני שבוע – הוא מבטיח שמעבר של אמבולנס יהיה מעכשיו יותר קל (אני לא מאמינה לו). המורות עוברות דרך הפשפש הצדדי, והילדים הקטנים בדרכם לבית הספר נבדקים על ידי שני החיילים – הם מתבקשים לפתוח את הילקוטים. תגידו לי אתם אם זה מונע טרור או מוסיף לטרור.

בית המריבה – על הגג למעלה הוצבו עמדות הגנה מהקור לחיילים שמגינים על הפולשים המטורפים הללו. במחסום שמשמר הגבול מאייש למטה מעוכב צעיר פלסטיני ששכח לקחת עימו את תעודת הזהות שלו. זה לא חוקי לצאת ללא מסמך מזהה, מסביר לנו חייל משמר הגבול. הצעיר בדרכו לעבודה בחברון - לשם מה הוא צריך מסמך מזהה? אבא שלו מביא לו את  תעודת הזהות מהבית. אחרת הצעיר היה נלקח לתחנת המשטרה לברר את זהותו, ויום עבודה היה הולך.

להזכירכם - לפני "קניית" הבית הזה לא היה שם מחסום!!!!

ביקור אצל נאסר בדיר ראזה - נאסר מספר לנו את כל התלאות של מפרנס שהוא מנוע שב"כinfo-icon – שלא נדע. ובעיקר חסרה לו תחושת  החירות והחופש.

סוף