דרום הר חברון, חברון, סנסנה, יום ב' 5.11.07, בוקר

Share:
Facebook Twitter Whatsapp Email
Observers: 
יעלה , ג'ודי (מדווחת)
Nov-5-2007
|
Morning

מעבר מיתר(סנסנה)

ברבע לשבע אנחנו רואות מאות פועלים עדיין מחכים לעבור. הם מדווחים לנו שהם משעה שלוש וחצי בבוקר מחכים.  המעבר מתקדם באופן איטי מאוד. על פי דבריהם החיילים בודקים מאוד ביסודיות כל שקית, כל זוג  נעלים וכו'. עברנו לצד השני של המחסום במטרה לראות מהמחסום מה קורה בבדיקה. שני חיילים בדקו תעודות זהות. את פרטי תעודת הזהות מעבירים לבדיקת המחשב ואם המחשב מאשר – אפשר לתת לפועל הפלסטיני לעבור. חזרנו לרכב ויעלה החלה להרים טלפונים: מהמת"ק ענו לה שלפי המידע שיש להם, יש רק 45-50 פלסטינים בתור – זה היה אחרי שאנחנו ראינו מאות מחכים. המידע עובר לא מדויק, בלשון המעטה.


דורה – אל פאוור

המחסום פתוח. הרבה ילדים גדולים וקטנים הולכים לצידי הכביש הצר בדרכם לבית הספר.


צומת הכבשים
- המחסום פתוח.


חברון

מחסום בית המרקחת-  השעה 0735. מעט מאוד הולכי הרגל, חיילי גבעתי מתפעלים את המחסום. פעילי השלום מספרים לנו שלא היו בעיות.

מחסום תרפ"ט - חיילי גבעתי מפעילים את המחסום, מעט מאוד  הולכי רגל עוברים. החיילים במחסום מספרים לנו שלפני שבוע היו שם זריקת אבנים מהגגות בסביבה ושנערה ניסתה לדקור חייל במחסום תל רומיידה. אנחנו ניגשות לשם כדי לחקור.

תל רומיידה - במקום שתי קבוצות של פעילי שלום וגם שוטרי הTIPH. אחת מפעילות השלום שהיתה עדה לתקרית שבו נעצרה הנערה מספרת לנו את מה שראתה. לחיילים  שם יש מגנומטר יד והם מעבירים אותו על גופם של הנבדקים. לאחת  מהנערות, בת 16 או 17, היה סכין בשרוול. כשהם ביקשו ממנה לתת אותו היא התנגדה, הם הכניסו אותה לג'יפ לחקירה ואחר כך היא נלקחה משם. הנערה לא גרה בסביבה המיידית אלא יותר למעלה בתל רומיידה.

מחסומי מערת המכפלה - שוטרי משמר הגבול מאיישים את המחסום. מעט מאוד הולכי רגל. שוטרי THIP  ביום החופש שלהם מצלמים תמונות.

בדרכנו חזרה כל הכבישים שקטים. בשעה תשע אין בסנסנה יותר פועלים.