דרום הר חברון, חברון, סנסנה, יום ה' 19.11.09, בוקר

Share:
Facebook Twitter Whatsapp Email

מעבר סנסנה- מיתר
הגענו בסביבות 6:40. הרבה פועלים עומדים בצד הישראלי, מנסים להתחמם בעודם מחכים להסעה. לא היה תור בצד הפלסטיני ונראה שעברו בזריזות היום.


חברון
במחסום בית המרקחת
החיילים לא בדקו את התיקים של הילדים היום, אבל כתמיד נדרשו לעבור דרך מכונת גילוי המתכות.  פגשנו שלשה מתנדבים בינלאומיים שגם הם צפו במתרחש במחסום.
מתנדב אחד סיפר שביום שלישי, כשירד גשם, היתה שלולית גדולה בכניסה לביתן במחסום תרפ"ט, והפלסטינים נאלצו להרטיב את הרגלים כדי לעבור במחסום - הוא לא מבין למה החיילים לא יכולים לסדר קרש או משהו אחר לגשר על השלולית הגדולה הזאת.
ברחוב השוהדא ראינו מכונית של TIPH. כשעברנו ליד מחסום תרפ"ט ראינו שרידים של השלולית, אבל כבר היה יבש ולא היו שם עיכובים. 
ביציאה מחברון ביקרנו אצל באסם, שהיה עסוק בעסק הסנדלריה שלו. הוא סיפר שכבר עשר שנים הוא נאלץ להביא את חומרי הגלם ברכב עד מעל בית המריבה, ולסחוב אותם ברגל עד לחנות, וכך גם ההפך, כדי להוציא את הנעלים הגמורות. יצאנו מחברון דרך גבעת החרסינה, וראינו שהורידו את המחסום והפילבוקס בכניסה לקרית ארבע, מול בסיס משמר הגבול.  אבל מגדל השמירה של הבסיס נמצא בכל זאת ממש ממול.


דרום הר חברון
טוואני
התקשרנו לג'מאל, אך הוא נמצא בעבודה באשקלון. ביקרנו בבית הספר, ושמענו שליווי הילדים מאום-טובא הולך טוב עכשיו כי יש תיאום טוב בין הרשות הפלסטינית ליחידה לתאום וקישור של צה"ל.
נסאר, שמסיע את הילדים מסוסיא לבית הספר, סיפר שלפני יומיים מתנחלים תקפו שתי מתנדבות בינלאומיות ששוהות בטאווני בזמן שהן ליוו מישהו מטובא לבית הספר בטוואני. לדבריו המתנחלים הרביצו להן וגנבו מצלמות.


מחסום יתיר
חיילת בקשה תעודה רק ממ' הנהג, ולא הבינה כאשר מירה הסבירה לה שזאת גזענות לבקש רק מאדם אחד להציג תעודה ולא מכולם. אחר כך דיברנו עם המפקדת שלה, שגילתה יותר הבנה. החיילים סיפרו שהמחסום יעבור לניהול חברה אזרחית ביום ראשון. ראינו גם מספר עובדים אזרחים שמקבלים תדרוך, ועבודות תשתית שנעשות לקראת המעבר לניהול אזרחי. לא יהיה ביתיר מעבר סחורות. זה יתאפשר רק במעבר מיתר.