בית לחם, מת"ק עציון, יום ו' 14.12.07, בוקר

Share:
Facebook Twitter Whatsapp Email
Observers: 
אפרת ב., לאה א.
Dec-14-2007
|
Morning

 מחסום בית לחם  09:00  – יום קר, קר מאד, במיוחד באזור הזה. 2 עמדות פתוחות. התורים לא ארוכים והמעבר זורם בצד הזה. כמובן שגם בפנים קר מאדמצדו השני של המחסום נשמעות צעקות "אתה, אתה...בוא לפה..." גברים יוצאים מושפלים עם החגורה ביד.

תייר סיני שמגיע מכיוון בית לחם פונה חזרה לרגע, חושב שהגיע למקום הלא נכון. הוא מבין שלא טעה. אישה בת 65 מבית לחם מבקשת לעבור לתפילה. אמרו לה במת"ק הפלסטיני שבגילה היא לא זקוקה לאישור. החייל בעמדה לא יודע איך לדבר איתה ולהסביר לה. הוא מגיב בגסות וחוסר סבלנות.

במקום מסתובבים שני מאבטחים של חברת האבטחה, אחד מהם מפצח גרעינים כשהוא מסתובב בכניסה. חייל וחיילת מתעסקים בפתיחה של תא הפיצוץ.

הבוקר יש מספר מקרים של אבות המגיעים עם ילדיהם, מתחת לגיל 16, ואשר לא מורשים לעבור מכיוון שיש להם אישור עבודה, לא לתפילה או לשום צורך אחר. כנראה שהאישורים ניתנים למעבידים, או לכוח עבודה, ולא לאנשים. לקראת עשר התנועה ערה יותר יחסית ליום שישי, והתורים מתארכים. גם בכיוון חזרה לבית לחם. למרות טלפונים למוקד ההומניטרי לא פותחים עמדה נוספת. שוב נשמעות צעקות מאחור. החיילת, שבודקת ומעבירה אנשים תוך כדי שיחת טלפון, מענישה גבר שכנראה לא המתין בסבלנות לסימן ממנה – הוא ממתין בצד כמה דקות. איתנו היא מסרבת לדבר.

מת"קinfo-icon עציון 10:30– במקום ממתינה אישה שהגיע לאסוף אישור מעבר לחיפה ליום אחד. היא מאושרת שהאישור ניתן עד עשר בלילה. כבר יותר מחודש ממתינה לאישור.