בית לחם, מת"ק עציון, יום א' 23.12.07, אחה"צ

Share:
Facebook Twitter Whatsapp Email
Observers: 
שלומית ש., יעל ש. (מדווחת)
Dec-23-2007
|
Afternoon

   המת"קים עכשיו חזרו לימי התאום עם המתק"ים הפלסטינים, כ שרוב האישורים עוברים ישירות לנציגים הפלסטינים.כרטיסים מגנטיים מופקים למי שבא – לא הצלחתי להבין בדיוק איך מסתדר התור, אבל נראה שבשלב הזה אין לחץ מיוחד.

אז אחרי הצהריים, בשתיים בערך, כמעט אין אנשים במת"ק.ערב חג נוצרי – אין אנשים במת"ק – האישורים לנוצרים ניתנים דרך הכנסיות והתאום הפלסטיני, האישורים ניתנים לחודש כולל לינה לעיתים.

משטרה – לא תהיה בשבועיים הקרובים.

לא היה מה לעשות במת"ק , ירדנו לבית אומר שם לאחרונה יש בעיות – הילדים חזרו לזרוק אבנים.. והצבא ירה למישהו בכף הרגל, אבל החנויות נפתחו והכל חזר לשגרה.

 במעבר רחל ב-16:00 יש תור מאוד ארוך של החוזרים מיום עמל. התור מגיע עד לכביש.כל העמדות האפשריות פתוחות (חמש) – השומר מטעם החברה האזרחית מנווט את התור , הלחץ משפיע על התנהגותו – הוא מפקד על הפלסטינים לאן ללכת לאיזה חלון ומגיב ב"איפה אמרתי לך לעמוד?" ובתגובות חינוכיות נוספות לאי ציות מלא של הפלסטינים לפקודותיו. התור זז הכי מהר שאפשר בתנאים הקיימים , כל אחד עושה את תפקידו – הסדרן מסדר, החילים והחיילות בודקים אישורים וכרטיסים מגנטיים, והפלסטינים עומדים בשתי שורות.יש גם כעשרים נכנסים לירושלים המשתלבים בתנועת האנשים – סיימו הבדיקה – הסדרן מנווט אותם מחוץ למתחם – ילדים שנכנסו הסדרן שואל מי ההורה המלווה – ויאלה החוצה .... אין מקום. בכל המהומה היחס אלינו נדיב ומסביר. למה אי אפשר להוסיף עוד 7 מחשבים ועוד חיילים?   __._,_.___