בית לחם, מת"ק עציון, יום א' 13.1.08, בוקר

Share:
Facebook Twitter Whatsapp Email
Observers: 
סילביה פ., עפרה ב., רננה ס., חנה א. (מדווחת)
Jan-13-2008
|
Morning

07:00 בית לחם, מחסום 300: הרבה אנשים בחוץ המדווחים שהמעבר לקח כ-40-50 דקות. בפנים התורים עדיין ארוכים. חמישה חלונות פתוחים. אחרי דקות ארוכות התור נעלם ופתאום היו תורים ארוכים חדשים. גלים גלים של אנשים התעכבו בצד השני והופיעו בגל בצד שלנו.


כל יום א' יש שלושה הורים עם תינוקות העוברים דיאליזה בבי"ח שערי צדק. אב אחד ושתי אמהות עם ילדים מתחת לגיל שנתיים. היום האב דיווח לנו שאשתו, שלושה שבועות אחרי הלידה האחרונה באמצע דצמבר, הגיעה לטרמינל בשעה 03:00 ביום שבת. היא דיממה ורצתה לעבור לצד הירושלמי ללכת לבית חולים. אחרי כמעט שעה של ויכוחים עם המ"צ במחסום, היא ויתרה וחזרה הבייתה והלכה לבית חולים המקומי והשאירה שלולית של דם מאחוריה.


 

08:00 מת"קinfo-icon עציון: נפגשנו עם פלסטיני שעותר לבג"ץ כדי להחתים אותו על תצהירים. במת"ק היו כ-20 אנשים שחיכו. הם חיכו, יחד עם אלה שבאו אחריהם, כל הבוקר, עד לפחות אחרי 10:00, כי הבידוק הביטחוני בפנים היה מקולקל. החיילים ניסו לתקן ולא הצליחו. טלפונים שלנו לא הועילו. קצת אחרי 10:00 הלכנו.



אותו אדם מוולג'ה שהיה בשבוע שעבר, והיה אמור להיפגש עם עאדל, אחראי על האדמות באיזור, היה כאן שוב. הוא הוזמן להיום אך לא הצליח להתקבל ע"י עאדל למרות שטדסה, החייל שמחליף את אמיר, דיבר אתו. אחרי כמה טלפונים, טדסה כבר לא היה זמין. כשחזרנו ובדקנו, התברר שהאיש מוולג'ה כן ראה לבסוף את עאדל והראה לו את המפה שברשותו עם החלקות שלו מסומנות עליה.