בית לחם, מת"ק עציון, יום א' 16.3.08, אחה"צ

Share:
Facebook Twitter Whatsapp Email
Observers: 
שלומית ש., יעל ש. (מדווחת)
Mar-16-2008
|
Afternoon
Seriously? Does this make us safer?

  במת"קinfo-icon  עציון פגשנו שוב מוזמני שב"כ – אחד מהם סוחר שלא יודע נפשו מתסכול. הוא עשיר יכול לשלם לכל מי שיאפשר לו להמשיך בעסקיו. הוא מוציא תעודת סוחר של הרשות. חבריו היהודים סיפרו לו שהם מכירים את השב"כ והם יעזרו לו. הוא שילם אלפי שקלים לעורכי דין. הוא גם פנה לסלביה ונבהל כשהציעו לו לפנות לבג"צ :"אם שם לא יעזרו לך המקרה שלך אבוד לעולמי עולמים" – אמרו לו "תן לנו 5000 דולר (עוד לא שמעו על השער) ואנחנו נסדר לך את העניין, לנו יש קשרים".   האיש מסר את תעודת הזהות שלו ב-10:00 בתקווה להיפגש ולטהר עצמו מקללת "מנוע השב"כ" והתערבותו של רס"ן נבואני הובילה להזמנתו לשב"כ החזרת תעודתו והזמנתו מחדש לקפטן אחר. 

 המשכנו לדבר וקרוב ל-14:00 כשכמעט עזבנו – שאלנו מישהו למה הגיע והוא אמר אישור לבי"ח מוקאסד לאחותי בת ה-28 – היא מנועת שב"כ וצריכה לעבור היום ניתוח כליות.האח הגיע בלי שום מסמכים ואפילו לא ידע את מספר הזהות של אחותו. הסברתי לו שככה אי אפשר אפילו לבדוק מה קורה.התקשרתי למוקד בריאות – שם ניסו לזהות ללא תעודת זהות את המקרה.תוך פחות משתי דקות האיש התקשר ומצא את מספר הזהות של אחותו. עכשיו יכולתי להתקשר שוב – אבל מוקד בריאות היה תפוס ... מאיר בחו"ל, שרה לא הייתה אז התקשרתי לדליה. ודליה כמו דליה מתקתקת את מספר הזהות, מסבירה כי כבר יש תאום אמבולנסים להעברת החולה למוקסד, וכי יש את כל ההסכמות הנדרשות להיתר לחמישה ימים, וזה מופיע על המחשב – ולא ברור למה לא הפיקו היתר בעציון. למה לא מספיק שכתוב על המחשב "מניעת שב"כ – להפיק היתר" כדי לבצע ולשחרר את החולה לבי"ח?  אבל זה לא מספיק. אני מערבת בשלב זה את סא"ל כמיל ו. הרמת"ק ומעבירה את הידוע לי על המקרה.  בשלב זה אנו נפרדות מהאיש משאירות לו מספר טלפון ואומרות שאם תוך חצי שעה אין לו אישור שיתקשר. אחרי 40 דקות האיש מתקשר – אין אישור.צידקי כבר לא בתפקיד ואין מחליף.דיברנו עם חייל בלשכה: "למה לא פניתן למוקד ההומניטארי?"  ( לכי תסבירי שמדובר במקרה רפואי ומוקד הרפואה שאליו פניתי ראשון הוא הכתובת, לכי תסבירי שמטרטרים משפחה פלסטינית שדואגת לאישה בת 28 שהולכות לה הכליות וצריכה לעבור ניתוח דחוף)  "אני לא פונה לשום מוקד הומניטארי הכתובת הבאה שלי היא ראש המנהל האזרחי ואחריו מתאם הפעולות בשטחים" ואכן דיברתי עם סרן מלי כ. ועם עוזר המתאם ודרשתי בדיקת המקרה.          

 אני מדברת עם תדסה ועם נבואני והם אומרים שהם מטפלים. מטפלים מטפלים – אבל למה עדין אין אישור?  שלומית מחליטה לחזור למת"ק – בשלב הזה.  עברו כבר 70 דקות – כמה זמן לוקח להפיק אישור כשעל צג המחשב האישור מאושר? האח מגיע למת"ק עם הבקשה שסורבה – הם לא יכולים להפיק היתר בלי המסמכים הללו הוא אומר – נכנס למת"ק ומקבל תוך דקות ספורות את שני האישורים.תדסה יצא החוצה – ניסיתי להבין ממנו מה הסיפור." אני לא יכול להפיק אישור אם אין לי את הבקשה – אלו הנהלים. שעה חיפשתי בכל מקום את הבקשה והיא לא הייתה במת"ק. "  ואין שום אפשרות לקבל העתק של מה שאתה צריך מבית אל?  אין העתקים של הבקשות המסורבות בשום מקום?הרי כבר למעלה משבוע ימים מנסים לטפל בבקשה הזו בתאום בין בי"ח מוקסד ובין המנהל האזרחי – יש תשובות של כל הגורמים אז למה אי אפשר להפיק את הנייר הזה? במקרה זה המסמכים היו במרחק נסיעה של 10-15 דקות מהמת"ק וכל הסיפור עלה למשפחה 160 ₪ עבור המונית...  בית החולים מוקאסד אמר למשפחה לגשת למת"ק לקחת את האישור – כי הדבר תואם עם המנהל האזרחי.בית החולים מוקאסד לא ידע שבלי הבקשה המקורית שהוגשה בכלל דרך התאום הפלסטיני אי אפשר להפיק היתר. כאמור האח הגיע בלי מספר תעודת הזהות של האחות החולה – הוא היה בטוח שרק יגיד את שמה בחלון ומיד יקבל את האישור שמחכה לו.  ואני שולחת את הדוח הזה לתפוצת נאט"ו.