אל נשאש, בית לחם, מת"ק עציון, יום ב' 25.8.08, בוקר

Share:
Facebook Twitter Whatsapp Email
Observers: 
עדית ש., חיה א.(מדווחת).
Aug-25-2008
|
Morning


 

06:45– מחסום בית לחם (רחל בעגה הצבאית). פתוחות רק ארבע עמדות מתוך השש. כידוע יש שש עמדות ובהן מחשבים ועוד שש מוכנות לפעולה רק לא שמו בהן מחשבים. התורים בארבע העמדות הפתוחות קטנים. 3-7 אנשים בכל תור ולפעמים עמדה או שתיים נותרות ללא קהל. את הפלסטינים מזרימים אל הטרמינל טיפין טיפין וכך נוצר רושם שהכל שלו ורגוע. כל מי שמופיע מאחורי הקלעים מגיע במהירות כשהוא מחזיק את החגורה ביד ומארגן את מכנסיו. שאלנו אנשים שיצאו והם אמרו שבכניסה לטרמינל יש קהל עצום ודוחק רב. כרגיל.  ירושלמי כבן ששים מחזיק בידו שקית פלסטיק עם אוכל מנסה להיכנס לעבודה בבית לחם. לא מאפשרים לו. איש חברת השמירה אומר לו בתקיפות: אתה ישראלי. תחזור לירושלים. הויכוח לא עוזר.

 

 07:45 אלנשאש (הכניסה לאל-חאדר). שני אנשים מחכים לנו שם כדי לתת לנו 30 ש"ח עבור בולי הכנסה וצילומים של תעודות זהות. הם חותמים לנו על ייפויי כוח. עם כל הציוד הזה נלך לתחנת משטרה בירושלים כדי להוציא את הרישום שלהם מהמחשב של המשטרה וכך הם יוכלו לדעת אם יש להם תיק פתוח ואם כן – מה מספרו. תיקים אלה רובם ככולם הם על שהייה בלתי חוקית בישראל זאת אומרת נתפסו כשנכנסו לעבוד בלי אישור. את האינפורמציה הפשוטה של מספר התיק והתחנה אמור לתת להם השוטר במת"ק. כבר חמש שנים שאנחנו מתלוננות ומבקשות ומקבלות הבטחות שהשוטרים אכן יתנו את המידע הנדרש שאומר לאיש למה הוא מנוע משטרהinfo-icon.  לא חל כל שינוי בדבר הפשוט הזה. אנשים רבים רבים לא מצליחים לברר את סיבת מניעת המשטרה ולכן גם לא יכולים לטפל בה. כמובן שהעזרה שאנחנו מגישות על ידי הוצאת הרישום בתחנת משטרה בירושלים היא טיפה בים ורק מצביעה על גודל הקושי.

 08:00 - מת"קinfo-icon עציון. זה היום בשבוע שבו אמורים תושבי בית לחם לקבל שירות במת"ק. אנשים רבים מצטופפים בתוך המת"ק ורבים מתגודדים בחוץ. קצין שעומד ליד הקרוסלה לפני האנשים נוזף בהם על שהקדימו לבוא ואומר שמי שבא מוקדם ייכנס בסוף וראשונים יכנסו אלה שבאו ב-08:00. הוא אומר שלא אכפת לו שהם עשו רשימת תור.בידי אשרף מבית לחם רשימה של 98 איש והוא, אשרף מספר 23 ברשימה. בחצי השעה ששהינו שם נוספו עוד כ-40 איש. דברנו גם עם מנסור שהוא מספר 96 ברשימה.  מרכז החדר כמעט ריק מספסלים. הספסלים מסביב לקירות ואחדים בקדמת החדר. יש רק 64 מקומות ישיבה. ספרנו. לא ידוע למה הוצאו משם הספסלים שמילאו את החדר כולו. מחכות כ-20 נשים ובזמן שהיינו נוספו עוד כ-10. הן מתקבלות ראשונות. עשרות אנשים מחכים בעמידה בפנים ובחוץ.

 08:30 – בית אומר. שוב אנחנו פוגשות אנשים שמבקשים מאתנו להוציא עבורם רישום ממחשב המשטרה ומבקשים לדעת מה אפשר לעשות כנגד מניעה שנקראת "מניעה לפי קריטריונים של המפכ"ל" שיכולה להיות מניעה לשנה, שלוש, עשר, או לכל החיים. (אשלח בקרוב פירוט של בעיות המשטרה בדוח נפרד).אני שואלים אותנו גם על הסרת מניעת שב"כ ואנחנו נותנות להם טלפונים של סילביה.

 09:15 – נבי יוניס (הכניסה הדרומית לחלחול). גם כאן אנשים מבקשים שנוציא עבורם רישום במשטרה ומבקשים יעוץ כנ"ל. גם כאן שואלים על הסרת מניעת שב"כ כנ"ל.