בית לחם, מת"ק עציון, יום ג' 25.11.08, אחה"צ

Share:
Facebook Twitter Whatsapp Email
Observers: 
לור, אנט , חנה ב' (מדווחת)
Nov-25-2008
|
Afternoon

בית לחם
 

מת"קinfo-icon עציון: הגענו ב-14:25 ובמקום היו כ-15 אנשים. 6 מתוכם חיכו לשב"כ כאשר תעודות הזהות שלהם כבר היו שעות בידי השב"כניקים. שאר הממתינים הוכנסו בזה אחר זה. מתנחל ופועל הגיעו בבקשה לטביעת כף יד לפועל. החייל טען כי אין אפשרות לבצע את הטביעה ועליהם לחזור ביום אחר. המתנחל הסביר "כי זה יפגע בי מאד" – וראה זה פלא לפתע הכל היה אפשרי והעניין סודר.


היות ולא ראינו התקדמות בעניני השב"כ התחלנו בטלפונים שאכן הואילו ועד שעזבנו בשעה 16:00 כולם התקבלו לראיונות והתעודות הוחזרו להם. אחד הממתינים היה מהנדס שחזר מנסיעת עבודה מחו"ל, דיבר אנגלית שוטפת ויכולנו לנהל שיחה. בכל פעם הסיפור חוזר על עצמו – האיש "התרגל" ודיבר על כל המהלך בזילזול בולט ולצערי גם בהשלמה.

 

מחסום 300: פועלים רבים חוזרים מעבודה. כולם נדרשים להציג כרטיס מגנטיinfo-icon תעודת זהות ותסריח. למה צריך להציג שלושה מסמכים? למרות שאין לחץ "השיחות" עם העוברים מתנהלות בצעקות ובבוטות. איש חברת הביטחון מבקש לברר את שמותינו אך סרבנו לענות. נסיונותיו לברר מי אנחנו ומה מעשינו במקום עלו גם הם בתוהו – סרבנו לכל דין ודברים. נעזבנו לענינינו. תיירים רבים עברו את המחסום ואיש מהם לא הסב ולו מבט כלפינו ונשארנו תמהות האם האנשים האלה מבינים מה שהם רואים – ספק רב! עזבנו כעבור כ-45 דקות.