בית לחם, יום ג' 23.6.09, בוקר

Share:
Facebook Twitter Whatsapp Email
Observers: 
רחל י-ר. , חנה ס. (מדווחת)
Jun-23-2009
|
Morning

מחסום בית לחם, 06:30:   כרגיל - קהל רב חיכה בחוץ  על מנת להגיע  לעבודה.  אולם  בפנים היה ריק לחלוטין  כשארבעת עמדות הבדיקה  היו מובטלות!   אבל  אנחנו יכולנו לשמוע  שמאחורי המחיצה היו הרבה אנשים.  מצב זה נמשך  כחצי שעה  ואז  לפתע אנשים החלו לעבור במהירות  ומיד נוצרו תורים ארוכים ליד  עמדות הבדיקה.  

  מאוחר יותר הסביר לנו קצין משטרה שיצא מחדרו, כי הייתה תקלה  מכנית/חשמלית  בסביבון (קרוסלה) וזה מה שגרם לעיכוב.   מיותר לציין שכולם היו  מתוסכלים ונרגזים.   אגב –   הקצין משטרה גם אמר לנו כי בהשוואה לקלנדייה מחסום זה הוא "שוויצריה".  

באחת מעמדות  הבדיקה חיילת דיברה  ארוכות בטלפון,  בזמן שהיא מטפלת  'בלקוחותיה',  ובקושי הראתה להם,  בתנועות ראש או באצבע , היכן לשים את  מסמכיהם  וחפציהם.   בכלל– מספר אנשים נאלצו לעשות מאמצים על מנת להפעיל  את  המכונה  לטביעת-אצבעות  דבר שאף הוא גרם לעיכוב.  חשוב לציין כי חיילת אחרת דווקא הייתה מאוד מתחשבת  ומסייעת –   משראתה שאישה פלסטינית פונה אלינו לעזרה  היא קראה לה  ועזרה לה לפתור את בעייתה:  בפקודת רופא האישה לא יכלה  להשתמש במכונה  לטביעת-אצבעות בשל  כאבים ומחלה ביד. 

   ב -  08:00  עברו  כולם.   לצערנו לא יכולנו לבקר היום במת"ק עציון.