בית איבא, יום ד' 24.10.07, אחה"צ

Share:
Facebook Twitter Whatsapp Email
Observers: 
תמי כ, דליה ג
Oct-24-2007
|
Afternoon

 בית איבא

התנהלות דובר צה"ל היא הפעם במוקד המשמרת שלנו. 
 

צוות צילום של הטלוויזיה הגרמנית 
ZDF  יצא איתנו.  מפיק את הסרט– אלון – הוא גם המקשר שלהם עם צה"ל ואיתנו הציעו להם סיור במחסומים, אך הם העדיפו דווקא ללוות משמרת שלנו לכל אורכה, כדי לראות אותנו בפעולה.
תמי הציעה לאלון לדאוג מראש לאישור מדובר צה"ל לצלם במחסומים. אלון עשה זאת, וקיבל את האישור. כשהגענו לענבתא (לפני בית איבא) כבר שם נודע לנו שאין אישור לצלם. תמי התקשרה עם הדוברת של מחוז אפריים – סמדר – ובקשה לברר מדוע למרות שקיבלנו אישור – לא נותנים לצלם.
סמדר בררה, חזרה אל תמי בטלפון והודיעה שאמנם אין אישור!
המשכנו לבית איבא. בדרך אלון התקשר שוב לדובר צה"ל וביקש שיודיעו ישירות למפקד מחסום בית איבא שיש אישור לצלם. נסענו בתחושה שלפחות בבית איבא אפשר יהיה לצלם.
הגענו עד המחסום עם כל הציוד, והצלם התחיל לצלם. מיד ניגש אלינו מפקד המחסום, סגן, וטען שזה שטח צבאי סגורinfo-icon, ואסור לנו להיות בו. אחד מן הצוות, שהוא ישראלי בדואי, ענה למפקד שללא הצגת הוראה על מחסום סגור – אין לו רשות לעצור בעדנו מלעמוד שם. המפקד (בלי  להתבלבל) אמר שאין צורך בהוראה כזאת בכתב, כי הוא המפקד והוא הקובע. אנחנו התווכחנו והתברר לו שלא נשמע לתכתיב שלו. לעומת זאת, בעניין הצילום – הוא ממש חסם את הצלם מלצלם. המפקד התקשר לברר אצל מפקדיו, ואנחנו התקשרנו לברר אצל דוברי צה"ל למיניהם. כלום לא עזר. לא התקבל בשום מקום אישור כזה. מה שאפשר היה צולם, ומה שאי אפשר היה – צולם מרחוק.
הלכנו, באכזבה, לשתות קפה בקיוסק.
בינתיים החשיך. ואז, הגיע טלפון מהדובר שעכשיו התקבל אישור במחסום.  כמובן שלצלם כבר אי אפשר היה, משתי סיבות: א. המחסום התרוקן והחיילים התפזרו.ב. כבר חושך... גיחכנו בינינו לבין עצמנו.
הגרמנים הביעו סיפוק מזה שאמנם ראו היטב איך הצבא שלנו מתנהל בכיבוש הנאור. הצלם סיפר שהמעט שצילם מוסר הכל: את הצפיפות של האנשים ב"כלוב" שמאחורי הקרוסלות (שהספיק לצלם), ואת ידו של המפקד המפריע לצלם.
 נשאלו כמה שאלות שאנו משאירות אותן פתוחות בפני כל קורא:א.      האם הצבא מבולגן עד כדי כך שהוראות מגבוה אינן יורדות לשטח?

ב.       האם ההוראות לא ירדו לשטח מתוך כוונה?...

ג.        האם הצליח צה"ל לשוות לעצמו תדמית חיובית אצל צוות הטלוויזיה הגרמני, והעיקר – אצל הצופים בטלוויזיה בסרט שיועבר לכל אירופה?

 תוספת מענינת:

בכל המחסומים שעברנו שמנו לב לשלטים האדומים. הצלם צילם אחד מהם.  וזה הטכסט של השלטים:

"השטח שלפניך הינו שטח פלסטינאי (אות A מחוקה, ואחריה -) אין כניסה לישראלים - כניסה לשטח זה מהווה עבירה על החוק". 
שאלות: 
א. אם זהו שטח בשליטה פלסטינית – מה עושה שם צה"ל? ולמה בתוך שטח בשליטה פלסטינית - על תושבי המקום לעבור בדיקה של צה"ל ולהציג תעודות? 
ב. למה האות A  מחוקה? אם זהו שטח בשליטה פלסטינית, יש להציג את האות A באותיות קידוש הלבנה, ואם הוא בשליטה ישראלית – למה כתוב שהוא בשליטה פלסטינית?  
תשובה:  צה"ל מנסה בעורמה ובמרמה להחיל איסור שהייה לישראלים על שטח בשליטה ישראלית, שלפי החוק מותר להם להיות בו! הכוונה והדרך להרחיק משם ישראלים כמונו היא פתטית ומבזה את צה"ל.  המגוחך הוא שאף אחד לא שם לב לשלט ולא לכתוב או למחוק בו. כולם יודעים שאין לו תוקף חוקי, אבל הצבא מנסה...  גם את זה צילמה הטלוויזיה הגרמנית.