עטרות, קלנדיה, יום ב' 9.11.09, אחה"צ

Share:
Facebook Twitter Whatsapp Email
Observers: 
נתניה ג. ופיליס ו. (מדווחת)
Nov-9-2009
|
Afternoon

15:00  תור הרכבים במחסום עטרות היה קצר.

15:10 עד 15:30 - קלנדיה:  שני מעברים היו פעילים.  החיילים הרשו ל-4 אנשים להיכנס כל פעם לאזור הבידוק, מה שהחיש את המעבר.  אף אחד לא המתין בסככת המת"ק.

15:40:  עברנו דרך המחסום ויצאנו לצד הירושלמי בדיוק כשהגיע אמבולנס פלשתיני מרמאללה, ונכנס למגרש החנייה של האוטובוסים מלווה ע"י איבן השוטר (שלא ענד תג זיהוי אבל סיפק את המידע ברצון).  דברנו עם נהג האמבולנס בזמן שחיכה להגעת האמבולנס הירושלמי מבי"ח מוקאסד.  הוא סיפר שהוא מוביל תינוק בן 9 חודשים עם מום בלב שצפוי לעבור ניתוח (עם רק 40% אחוז סיכוי להצלחה).  אם התינוק ורופא מטפל ליוו את התינוק.  האמבולנס הירושלמי נתעכב כיוון שפקק התנועה בכיכר הדרומית השתרך חזרה בדרך לבית חנינה.  כאשר הגיע האמבולנס, והילד הועבר גב אל גבinfo-icon, ראינו שהוא ישן.  כנראה שהרדימו אותו לנסיעה.  ההעברה הושלמה ב-15:50 והאמבולנס נסע לביה"ח.

בדרכנו חזרה לצד הפלשתיני של המחסום, ראינו שוב שהמכונות הביומטריות עדיין מקולקלות.  שמנו לב גם לריח החריף של שתן בסככה הצפונית, שם בתי השימוש סגורים כבר למעלה משנה וכנראה שאין מי שישטוף את השטח.

16:00:  בחזרה בכניסה למחסום ראינו שרק מעבר אחד פועל.  אולם לא היו הרבה אנשים בתור ולא התלוננו.

16:08:  בשעה זו כבר חיכו כ-60 איש להיכנס למעבר הפעיל ועוד 40 עמדו בתור בסככה הצפונית.  טלפנו לחמ"ל ומעבר נוסף נפתח מהר.

16:30:  שני המעברים הפעילים היו מלאים באנשים ועוד 20 אנשים המתינו ב"כלוב" שבסככה הצפונית.  נתניה טלפנה למוקד.

16:40:  שוב ירידה במספר האנשים המגיעים.

17:00:  רק מעבר פעיל אחד והתורים מתארכים.  עוד מעט יגיעו האנשים המסיימים את יום עבודתם וחוזרים לבתיהם.  טלפנו שוב לחמ"ל.  אביטל ענתה והבטיחה לנסות ולעזור.  תוך דקה מעבר נוסף נפתח והתורים התחילו לזוז.  תזמנו את ההמתנה בכ-25 דקות.

17:10:  עזבנו את קלנדיה כדי לחזור לירושלים.  ספרנו 17 רכבים ממתינים לעבור במחסום ליל.  בצומת אדם, שוטר חמוש כיוון את התנועה.  תור הרכבים הבאים מירושלים היה ארוך מאד.  במחסום חיזמה התנועה זרמה.