בית פוריכ, זעתרה (תפוח), חווארה, יום ו' 16.10.09, בוקר

Share:
Facebook Twitter Whatsapp Email
Observers: 
עפרה ט., אורית ד., מיכל ו. - מדווחת
Oct-16-2009
|
Morning


 
09:25  בית פוריכ
במקום שלושה חיילים. אחד מהם ביקש מאיתנו להתרחק ולעמוד מאחורי הבטונדה. כאשר בכל זאת התקרבנו למחסום הוא הזהיר אותנו כי הוא יכול לעצור אותנו היות שאנחנו בשטח A. חייל  אחר התקשר בטלפון לדווח על "פעילות שעוברות את הבטונדה" וביקש שישלחו משטרה.  אחד החיילים צעק: "רק ברוך מרזל יכול".

 9:30 מחסום חווארה
המחסום להולכי רגל  נעול. במעבר המכוניות היו חמישה חיילים. שניים מהם עמדו עם נשק שלוף. 
איש מת"קinfo-icon אדיב ניגש אלינו, אמר שאין בעיות ושה"מחסום מתקתק".  הוא הסביר שאין אפשרות לעבור את המחסום ברגל. אישור למעבר ברגל ניתן רק במקרה שיש במקום נציג של המת"ק והעובר מצליח לשכנע אותו לתת לו לעבור כמו למשל אם הוא גר קרוב ולא הצליח להשיג מונית. הוא גם דיווח לנו כי מזה חודשיים לערביי ישראל מותר לעבור את המחסום בכל יום ולא רק בסוף השבוע. עוד הסביר כי יש במקום שני חפקי"ם המאבטחים את המוסקים באזור.
  
 
09:50 צומת זעתרה/תפוח
מיניבוס משכם שהסיע רופאים וטכנאי רנטגן לפגישה ברמאללה נעצר.
החיילים  טענו כי ייתכן שתעודות הזהות של אחד מהנוסעים מזויפות.
לאחר כמה דקות הגיע המפקד שלקח את שתי התעודות לבדיקה. 
ב – 10:15 הגיעה המשטרה.  בעל התעודה הסביר לשוטר כי הוא עובר את המחסום עם התעודה שלו מדי יום וכי מעולם לא התעוררו כל בעיות.
ב – 10:30 חזר הג'יפ הצבאי והתברר כי בבדיקה נמצא כי יתכן ויש  בעיה עם התעודה.  
אנשי הצבא והמשטרה טענו כי התמונה בתעודה הודבקה על החותמת במקום שהחותמת תהיה מעל לתמונה. במקרה כזה יש חשש שתמונה אחרת הודבקה על התמונה המקורית. אנשי הצבא ציינו, עם זאת, כי לפעמים משרד הפנים הפלסטיני מפיק תעודות בהן התמונה מודבקת על החתימה. אנשי הצבא העבירו את הטיפול בתעודה לידי המשטה.
לאחר חילופי דברים עם בעל התעודה, שיחררה אותו המשטרה והמיניבוס יצא לדרכו.