בית פוריכ, זעתרה (תפוח), חווארה, עורטא, שער שומרון (קאסם), יום ה' 16.7.09, בוקר

Share:
Facebook Twitter Whatsapp Email
Observers: 
אסתי ו. ונאוה א.
Jul-16-2009
|
Morning

 מחידושי הזמן – נכנסנו לשכם בברכת החיילים. השבוע הוכרז שבוע המסחר בשכם וכל אחד רשאי להכנס.
06:35 בשער שומרון מזרחה מחסום משטרתי.הכניסה למרדא פתוחה, החסימה  בזיתא עדיין עומדת.

07:00   צומת זעתרה/תפוח:
המחסום מאריאל לצומת לא מאויש. בכביש העולה מחווארה יש תור ארוך. החיילים מנפנפים לעבור אבל רק מסלול אחד פתוח (פרט ל"הומניטרי"). הקצין מסביר לי באדיבות שיש לו רק שני מ"צ אחד בהומניטארי ואחד ברגיל ולכן לא יוכל לפתוח מסלול נוסף. ניסיתי להקשות – הרי לא ממש בודקים, רק מנפנפים, אז למה אי אפשר לא לבדוק בשלושה מסלולים?  שהמ"צ ידלג ראנדומלית בין שני מסלולים ? נשמע לו מורכב מדי.
אין ג'יפ  מג"ב מול הכניסה לביתא אבל ראינו אותו אורב באחת הסמטאות חסרות השם.בורין /יצהר: מחסום לא פעיל 07:25 בית פוריכ.
גנבי המתכת כנראה הגיעו גם לכאן. נעלמה הזרוע הצהובה שאיימה לחסום את הכניסה לכפר.  במחסום שלושה חיילים משועממים מחכים ליום השחרור. המכוניות עוברות ללא עיכובים. [כנראה התחלפה הפלוגה כי בביקורנו הקודם הם היו מרושעים למדי].
07:35 עוורטא. החיים החדשים חוגגים. אין תור. רכבי VIP חולפים בזריזות.07:40 חווארה:
מגרש החנייה ריק לחלוטין וכך גם מתחם הולכי הרגל. מכוניות פרטיות עוברות ללא בעיות לעיר וממנה.
החיילים מסבירים לנו שהשבוע הוכרז כשבוע המסחר וכל אחד – פלסטיני כישראלי – רשאי להכנס לעיר ברכבו. מהרנו לתלות את דגלינו על הרכב ובאומץ רב עברנו במחסום. חלפנו על פני כליל, על פני הפנייה לעוורטא והמשכנו העירה. אסתי פינטזה על סיבוב בקאסבה ואני השתפנתי. אחרי מספר דקות הגענו לאזור שנראה כמו שוק שוקק מכוניות והעדפתי שלא להכנס פנימה. עשינו פרסה וחזרנו לדווח לחיילים שלא אירע לנו דבר. הם לא נראו נרעשים.
חלפנו שוב על פני צומת בורין – ללא חסימה, ראינו את המג"בניקים האורבים בסמטה אחרת בחווארה ומיהרנו כדי ליפול על הפקק של כביש חמש.