מעבר אייל, יום ב' 8.6.09, בוקר

Share:
Facebook Twitter Whatsapp Email
Tags: 
Observers: 
מיקי פ., דבורה ל. (מדווחת)
Jun-8-2009
|
Morning

מעבר איל יעבור כנראה לחברה אזרחית ביום ב' הקרוב, 30.6.09.

"היום טוב" "יום ראשון השבוע שהולך טוב" - אלו כמה מהאמירות שחזרו על עצמן הרבה הבוקר במעבר אייל.

4:07 - הגענו למחסום. במגרש החניה כבר מיניבוסים רבים. ראינו את ראשוני העוברים כבר מסתובבים במגרש החניה, וזרם בלתי פוסק של אנשים היוצאים מהטרמינל בתום הבדיקות.

4:15 - תצפית לעבר התור בכניסה מקלקיליה - עדיין חושך וקשה לראות היכן בדיוק מסתיים התור, אך קצב ההתקדמות בתור טוב, מתקדמים כל הזמן ונראה שהקרוסלה פתוחה. האנשים ממתינים בתור בשקט, אינם מצטופפים ליד הקרוסלות, ובניגוד לטענות בעבר ששמעתי מחיילים ש"הם חיותinfo-icon", מסתבר שכאשר יש תנועה רצופה של נכנסים לבדיקות, אנשים מגלים סבלנות ועומדים בתור בלי להידחף ובלי להצטופף. אנשים היוצאים אומרים לנו שלקח להם 1 שעה לעבור את המחסום.

4:20 - הקרוסלה בכניסה למחסום נסגרת למשך 7 דקות. כאשר היא נפתחת לחמש דקות, עוברים בה למעלה מ-100 אנשים בכל פעם. אנו עוברות לפתח היציאה מהמחסום לאחר גמר הבדיקות. 3 עמדות פועלות, אך החיילים מעבירים די מהר את האנשים. את המעבר מאבטחים חיילים מילואים ואולי הם השפיעו לטובה על קצב העבודה של החיילים בעמדות הבדיקה.

4:45 - מעבר רצוף לתוך הטרמינל עד 4:53, אז נסגרת הקרוסלה ל-4 דקות. החל משעה זו ואילך הקרוסלה נפתחת למשך כ-5 דקות ונסגרת ל-5 דקות או מעט יותר לאורך כל שהותנו במחסום (2 שעות). בכל פעם שהקרוסלה נפתחת עוברים כ-100 אנשים. חשוב לציין שגם כאשר הקרוסלה היתה סגורה למשך 10 דקות , אנשים לא הצטופפו ליד הקרוסלה והתור התנהל בצורה שקטה. 

5:00 - ביציאה מהשרוול לכיוון עמדות הבדיקה המאויישות התור צפוף.

 5:25 - אנו מתחילות מעקב אחרי אדם העומד בערך באמצע התור (כלומר הוא בערך מספר 120-150 מהאדם העומד בקדמת התור). בשעה 5:38 הוא עבר את הקרוסלה ונכנס לתוך המחסום, הוא היה העובר ה-98 בקבוצה שעברה עד שהקרוסלה נסגרה שוב למספר דקות. הוא סיים את הבדיקות 17 דקות לאחר מכן, בשעה 5:55. כלומר לקח לו 45-60 דקות לעבור את המחסום.

5:58 - 300-400 אנשים ממתינים בשקט בתור.

6:00 - אנו עוזבות וחוזרות דרך שער צופין, ומעבר אליהו. במעבר קבוצת פועלים לא גדולה, ואונו רואות שאנשים יוצאים מביתן הבדיקות.

סוף