ג'וברה (כפריאת), ענבתא, קלקיליה, יום ד' 3.6.09, אחה"צ

Share:
Facebook Twitter Whatsapp Email
Observers: 
משקיפות: שרה פ' ודידיקה י' (מדווחת)
Jun-3-2009
|
Afternoon

קלקיליה

הגענו למחסום בשעה 14:55 ונשארנו במקום כ-5 דקות.

בזמן שהותנו שם נכנסו כשמונה מכוניות מבלי להמתין ומבלי להיבדק. לא ראינו מכוניות יוצאות.

ענבתה

בצומת בית ליד עמד שלט המורה לאנשים הנוסעים לכיוון טולכרם לפנות שמאלה במקום לנסוע ישר לכיוון ענבתה.

בכל זאת המשכנו, הגענו בשעה 15:35 למחסום וגילינו שהוא סגור לשיפוצים. החיילים אמרו לנו שהמחסום ייפתח ביום המחרת. הכביש והמחסום הורחבו ונבנו בו עמדות חדשות לחיילים.

ג'ובארה

בדרך לג'ובארה, כשחלפנו במחסום עינב וביקשנו מהחיילים לפתוח את השער, פגשנו אדם ששמע על ההוראה החדשה למנוע מאזרחים להגיע למחסומים. הוא ניסה לשכנע את החיילים לא לפתוח לנו את השער, אמר שאיננו רצויות בעינב או בכל מקום אחר וצילם אותנו. כיוון שהוא עצמו אזרח, לא ברור מדוע חשב שהנוכחות שלו במקום מותרת... החיילים ביקשו ממנו בנימוס לעזוב אותנו לנפשותנו, ביקשו מאיתנו להתעלם ממנו ופתחו את השער.

הגענו לג'ובארה בשעה 15:55 ונשארנו במקום עד 16:45.

היה עומס של תנועת רכבים והולכי רגל בשני הכיוונים.

חלק מהאנשים שעברו במחסום הם תושבי הכפר. רוב האנשים היוצאים הם פועלים העובדים אצל התושבים או האנשים שאדמותיהם נמצאות באיזור הכפר. החיילים הסבירו כי החלו להשתמש בשיטה חדשה לזירוז בדיקת מספרי תעודות הזהות - בבוקר, כאשר אנשים נכנסים, הם מקבלים מספר סידורי המתאים לרשימת תעודות הזהות, באופן שכשהם יוצאים, עליהם רק לציין את המספר שקיבלו, והדבר עוזר לחיילים למצוא את מספר תעודת הזהות מהר יותר. נראה ששיטה זו מפשטת את התהליך.

אדם שהגיע מתוך הקו הירוק ללא אישור או תעודת זהות חיכה לאישור להמשיך בדרכו. הוא היה לחוץ ומירר בבכי. הנסיון הראשון לברר את זהותו עלה בתוהו מכיוון שהחיילים לא בדקו את השם הנכון. הוא ישב על כיסא בצל, קיבל כוס מיםinfo-icon והביאו אדם שיתרגם את דבריו. לאחר שיחת טלפון נוספת, ניתן לו אישור להמשיך בדרכו.