ארתאח (שער אפרים), ענבתא, יום ד' 6.5.09, בוקר

Share:
Facebook Twitter Whatsapp Email
Observers: 
מייקל ב., פרנסס ט. (מדווחת).
May-6-2009
|
Morning

06:40 כשאנחנו מגיעים לארתאח המקום הומה מפעילות. עשרות מכוניות וטנדרים חונים בחוץ והמקום מלא בפועלים, אוטובוסים וקבלנים.

אחרי ששאלנו מספר פלשתינאים לספר לנו מה קורה, סיפרו לנו תלונות שונות לגבי הזמן שהם היו צריכים לחכות על מנת לעבור במחסום - בין שעה וחצי לשעתיים וחצי. מסתבר שהדבר תלוי בכמה גורמים - השעה שבה הפועל מגיע למחסום, גילו של הפועל והחייל הספציפי שבודק את התעודות. נאמר לנו שמוקדם יותר, בשל הדוחק הרב, ארבעה פלשתינאים נפצעו ופונו לבית חולים. מספרים לנו על צפיפות יתר בחדרי ההמתנה ותנאים לא אנושיים. משפחה עם שני תאומים יוצאת החוצה. נאמר לנו שהם לוקחים את הילדים לבית חולים ושהיו צריכים לחכות למעלה משעה. אין תור נפרד למצבי חירום. במקום שוררת אווירה קודרת ויש הרבה כעס באוויר.

 

07:20 שער הילדים

אנחנו מבקשים לפתוח את השער לג'וברה והדבר נעשה במיידי. אנחנו רואים תושב ג'וברה שחונה בצד הדרך ומחכה לפועלים שיעברו במחסום. החיילים לא מרשים לנו לעבר. שוב אנחנו שומעים שמועות על כך שהמחסום יוסר, אבל מאז הפעם הקודמת שהיינו פה דבר לא השתנה. גלגלים מסתובבים לאט.

07:40 ענבתה

שיפוצים נערכים משני צדי המחסום, אך החיילים מתעלמים משאלותינו לגבי מה נעשה. כשאנחנו מגיעים לא נערכות בדיקות במקום. אבל כשהחיילים מבחינים בנו הם מתחילים לבדוק מכוניות שמגיעות משכם ונוצר תור. הם גם עוצרים מכוניות ועורכים חיפושים ברכבים ועל האנשים. אנחנו מחליטים להתרחק ולראות אם החיילים יפסיקו את פעולותיהם, ואכן, ברגע שאנחנו מתרחקים מהמחסום החיילים מפסיקים את הבדיקות והתור נעלם.

.