אייל, ג'וברה (כפריאת), קלקיליה, יום ג' 12.5.09, בוקר

Share:
Facebook Twitter Whatsapp Email
Observers: 
נטלי, רות כ (מדווחת)
May-12-2009
|
Morning

 ענבתא - 8:50 - 8:30

בניית המחסום כמעט והסתיימה, שוב בזבוז משווע. בכניסה לטול כרם המעבר כמעט חופשי. ביציאה  הבדיקה איטית יותר.
החייל מבקש שנעבור מעבר לכביש ובצד השני לא נתקרב למחסום גם כאן נשארנו במקום שממנו נוכל לראות . לאחר מספר  דקות של תנועה דלילה  ואחר כך עזבנו.

ג'וברה - 9:00 - 9:40

בג'וברה התבקשנו לעמוד בצד עד שיפתחו לנו את השער לכפר.
3 שב"חיםinfo-icon מעוכביםinfo-icon, נראים בדיכאון , אחד מהם משוחרר מהר האחרים יושבים וממתינים, לא הצלחנו לדבר אתם.
לאחר מספר דקות הוכנסנו לכפר ונסענו , ליציאה לראות מה קורה, החיילים הסבירו לנו שאין כל אפשרות שנצא מצד זה. מה קורה עם ההבטחה שהשער הראשי יפתח לא רצו לענות. חזרנו לאבו חאתם אחרי יותר מחודש שלא הצלחנו להיכנס השמחה גדולה. לשאלתנו גם הם לא יודעים מתי סוף סוף יפתח השער הראשי לכפר , אבל טוענים שהחיילים בסדר, מתייחסים אליהם טוב והם יכולים לעבור בכל פעם שיחפצו.
 
קלקיליה ומעבר אייל - 10:00 - 10:40

בדרך החלטנו לבקר במעבר אייל שבו עדיין לא ביקרנו בכדי ללמוד היכן כדאי לעמוד, כמובן בגלל השעה המקום היה כמעט ריק. בכל מקרה גם לכאן נוכל להגיע בסביבות 7:00  במקרה ואין משמרות שחר. 
בקלקיליה היה תור ארוך מאוד 25 רכבים, התור מתנהל בעצלתיים.
בכניסה לעיר, כל רכב עם צעירים חשוד ונערכים בו חיפושים דקדקניים . טנדר עם שני צעירים עוכב כמעט 10 דקות  כשכל פעם  הצעיר מתבקש לפתוח קרטון אחר שנמצא עמוק יותר ברכב. רק אחרי החיפוש הרכב מורשה לעבור.
החיילים נותנים לנו לעמוד בתנאי שלא נצלם. לתשומת לבכן, הפלסטינים מבקשים שנבוא יותר לטענתם זמני המתנה ארוכים וזה עוזר שאנחנו נמצאות. המתנו עד שהתור התקצר ועזבנו.