עזון, ענבתא, קלקיליה, יום א' 10.5.09, אחה"צ

Share:
Facebook Twitter Whatsapp Email
Observers: 
אליקס וו', סוזן ל' (מדווחת), אנאיס ד' (אורחת)
May-10-2009
|
Afternoon

סיכום

אין ספק שדגלים הם צבעוניים, נראים יפים, כשהם מתנופפים ברוח, ועוזרים לזהות מדינות. נראה שיש הרבה דגלים בשטחים הפלסטינים הכבושים בימים אלו, אולם הם אינם פלסטינים (שהם אסורים להצגה). אפשר להשתאות אם האמרה העתיקה שהפסים הכחולים בדגל הישראלי מיצגים את נהרות הנילוס והפרת, לאלו שעדיין מאמינים שגבולות הארץ נובעים מהבטחתו של האל ליהודים.

שער חבלה 1392/3

כלי הרכב שנראים כאן שונים מאלו שנראים במחסומים האחרים. כפי שמחייב המעמד של "שער חקלאי", נראים כאן סוס ועגלה ומשאית הנושאת עצי תמר וכו'. בכביש הביטחון מופיע טרקטור עטור דגלים ולאחר שמילא חלק מתפקידו, יורד הנהג מ'סוסו הגבוה' (הטרקטור), כדי לעשן ולקשקש עם שלושת החיילים שבמקום.
12:14 המחסום הצהוב, המוצב בצידו הרחוק של כביש הביטחון, סגור; לאחריו ניצב שער המתכת הראשון ולאחריו, בעזרתו של נהג הטרקטור, מוצב המחסום השלישי. בצד שבו אנו עומדות, רק שער אחד נסגר ע"י החיילים שעוזבים את המקום ברכב ההאמר שלהם, תוך שהם משאירים את הטרקטור, עטור הדגלים, כדי שימשיך את עבודתו בגירוד האדמה בשביל הטשטוש.

קלקיליה

12:45 כשאנו מגיעות, יש תור של 20 כלי רכב מכל הסוגים והצורות, שמחכים לעבור לעיר שמעבר למחסום. עד שאנו מגיעות לעמדת החיילים, כבר נמוג התור, מה שמאפשר לחיילים לטפל במחסוםWATCH. "זהו המחסום שליinfo-icon", אומר המפקד (שאינו עונד סימני דרגות). אתן מורשות לעמוד כאן אך לא לצלם. אנו מקבלות חמש דקות של הנחיות, שבסופן עומדים שלושה חיילים מסביב לשלוש נשים. החייל הרביעי מסתובב בצד ואיננו עובד, כך שכלי הרכב הפלסטינים עוברים באין מפריע בשני הכיוונים!
12:55  החיילים חוזרים לעמדותיהם. אולם, לאחר כמה רגעים, מעכבים טנדר במקום שאנו עומדות בו; רכב האמר מגיע עם תגבורת של חיילים ושוב אומרים לנו היכן אנו רשאיות לעמוד; עכשיו יש במקום שני מפקדים, במקום אחד, שעסוקים עם נשות מחסוםWATCH. לפי המגינים על המחסום הזה, המקום שבו עמדנו הפך ל-"שטח צבאי סגורinfo-icon". אולם, הם ממשיכים באי-בדיקת הרכבים של הפלסטינים. התור הממתין מצטמצם לשלושה.

עזון פתוח לתנועה, אולם איש איננו יודע עד מתי; הקמת הגדרות והתיל הדוקרני ממשיכה בקצב.

ענבתא

העיכוב היחידי לתנועה נובע מרכב צבאי שחוסם את הכביש; כפי שראינו במקומות אחרים בדרכנו, יש פעילות תקיפה של הצבת גדרות חדשים, באדמתו הכבושה של הרשות הפלסטינית.