ג'וברה (כפריאת), דיר שאראף (חביות), מעבר אליהו, עזון, יום ד' 8.4.09, אחה"צ

Share:
Facebook Twitter Whatsapp Email
Observers: 
דליה ג. ונאוה מ. [מדווחת]
Apr-8-2009
|
Afternoon

13.30  מעבר אליהו
מכוון קלקיליה, 8 מכוניות, אך התנועה זורמת.  בכוון הנגדי אין כל תור.

13.50  עזון
תלוליות עפר חוסמות מעבר רכב בכניסה לכפר אבל אין הגבלה למעבר הולכי רגל.

14.20 "מחסום החביות"

אין תור, תנועה דלה זורמת ללא כל בדיקה.


14.25
  
ענבתא

במשטח משני צידי הכביש ניכרות עבודות הכנה לסלילה ולהרחבת הכביש: עצי הזית נעקרו, המשטח יושר וכוסה בכורכר. בשל העבודות אין כל אפשרות חניה בצד הכביש. חזרנו לקצה התור שם עזבנו את המכונית ושמנו פעמינו אל עמדת הבדיקה. בדרכנו מספר לנו נהג משאית כי הוא מוביל סחורה מרמאללה לטול כארם, דרך שנמשכת בעדך כלל שעה ורבע. הבוקר יצא ב 9:30 ועכשיו, אחרי חמש שעות בהן עבר ארבעה מחסומים, עדיין לא הגיע ליעדו.

תורים ארוכים ללא כל תנועה משני הכיוונים. בכוון לטול כארם חונה האמר ליד עמדת הבדיקה וחוסם את המעבר. 21 מכוניות ממתינות ואחרות מוסיפות להגיע,  בכוון הנגדי לא ניתן להעריך את אורך התור. מכוניות ממשיכות להגיע לקצה התור ואין כל תנועה. לפתע עוזב ההאמר ומיד מתחילה תנועה רציפה וסדירה בלא כל בדיקה, ללא כל עיכוב משני הכיוונים. תוך 15 דקות נעלמו התורים ומכוניות שמגיעות עוברות מיידית.

14:55 ג'בארה ושער 753.
בשקט ובאדיבות נענה החייל לבקשתנו ופותח לנו את השער, אך בהגענו לשער 753 אין נותנים לנו לעבור. החיילים דתיים, כיפות סרוגות, תוהים על מעשינו ומפגינים קשב ורצון טוב. מבקשים שנזוז ולא נעכב את המכוניןת הפלסטינאית בזמן שהם מבררים בקשר האם להתיר לנו להגיע ללהצטלבות של מחסום א-ראס. הרשות לא ניתנת ואנו עוזבות מבלי להתעקש.

15:15 בדרך הביתה.