דרום הר חברון, יום ש' 25.4.09, בוקר

Share:
Facebook Twitter Whatsapp Email
Observers: 
עפרה ב' ונעמה מ' (מדווחת)
Apr-25-2009
|
Morning

כביש 60

לאורך כביש 60 שילוט שמפנה מטיילים לחגיגות העצמאות ביער יתיר ומלווה בשלטים שמזכירים לנו כי יהודה ושומרון הם הסיפור של כל יהודי.

סוסיא – ההתנחלות מתרחבת. בימים האחרונים המתנחלים הקימו על גבעה סמוכה להתנחלות פחון שככל הנראה משמש למגורים.

סימיה וסמוע – מסביב לכפרים חסימות חדשות, כמעט כל הדרכים המובילות אליהם חסומות. בדרכים בהן מתאפשר מעבר רכבים שם הצבא מוצבים סלעים גדולים, כך שהמכוניות צריכות לזגזג ביניהם. רק רכב אחד יכול לעבור בכל פעם במסלול המכשולים.

החסימות הוקמו ביום רביעי, בעקבות ירי על מתנחל בגבעה סמוכה. הפלסטינים טוענים כי ראו שלושה מתנחלים מגיעים לאזור. אחד מבין השלושה נכנס לעומק השטח והשניים האחרים ירו לכיוונו. מיד לאחר מכן הם אספו את התרמילים וברחו מהאזור. לטענת הפלסטינים, הרכב עימו ברחו היה רכב עם לוחית זיהוי ישראלית, והאנשים שישבו בתוכו זוהו על ידם בוודאות כמתנחלים. מיד לאחר שברחו, הזעיק האדם שנשאר בשטח את כוחות הצבא בטענה כי פלסטינים ירו עליו. כוחות הצבא שהגיעו למקום עצרו מספר אנשים למשך ארבע שעות ולבסוף שחררו אותם. עוד באותו יום הגיעו דחפורים רבים לאזור וחסמו את הכניסות לשני הכפרים.

בסמוך לכניסה לחברון ניידת משטרה עוצרת אותנו לבדיקת תעודות. השוטרים המומים לראות "שמלאניות" באזור. השוטר שפונה לרכבנו פוער זוג עיניים ושואל : "איך הצלחתן להיכנס?" בתדהמה.

בדיעבד אנחנו מבינות שצווים חדשים פוזרו במחסומים והם אוסרים את הכניסה לשטחים. בסמכותו של כל חייל פשוט להחליט את מי הוא רוצה להכניס היום ואת מי לא.